پرسش‌ و پاسخ های رایج پیرامون افسردگی

پرسش‌های رایج در مورد افسردگی

در این صفحه به رایج‌ترین پرسش و پاسخ های مرتبط با افسردگی می‌پرازیم. در صورتی که پرسش مد نظر شما در این نوشتار نیست، می توانید پرسش خود را در بخش نظرات درج کنید تا همراه با پاسخ در صفحه درج شود.

فکر می کنم افسردگی دارم، چکار باید انجام دهم؟

افسردگی یا Depression یک بیماری شایع از انواع اختلالات روانشناسی و روانپزشکی است که بسیاری از مردم در طول زندگی خود، حداقل یکبار به آن مبتلا می شوند. اگر احساس می کنید افسردگی دارید، بهتر است در ابتدا از تشخیص خود مطمئن شوید. لازم است به یک متخصص روانشناس و یا روانپزشک مراجعه کنید تا در خصوص وجود یا عدم وجود افسردگی اطمینان حاصل شود.

مرحله بعد از تشخیص افسردگی، تشخیص نوع افسردگی و علل آن است. در برخی از مواقع افسردگی حاصل چندین دلیل متفاوت است. بهتر است این دلایل را با یک رواندرمانگر (روانشناس) بررسی کنید و با همکاری ایشان، در پی رفع دلایل ابتلا افسردگی باشید.

آیا برای درمان افسردگی حتماً باید دارو مصرف کرد؟

این موضوع به شدت افسردگی و علل پیدایش آن بستگی دارد. در بسیاری از مواقع افسردگی نیازی به مصرف دارو ندارد. اما اگر تشخیص افسردگی اساسی داشته باشید و یا افکار خودکشی وجود داشته باشد، مصرف دارو ضرورت پیدا می کند. در نهایت مصرف و یا عدم مصرف دارو به تشخیص روانشناس و یا روانپزشک شما بستگی دارد. سعی کنید به نظر متخصص خود اطمینان کید و نگرانی های خود را در این مورد با او در جریان قرار دهید.

امروزه تعداد بیشتری از مردم نسبت به قبل افسرده هستند. آیا میزان مبتلا به افسردگی افزایش یافته است؟

دو دیدگاه در این مورد وجود دارد. دیدگاه اول معتقد است که دسترسی به امکانات پزشکی و تشخیصی سبب شده است که تعداد بیشتری از افراد افسرده شناسایی شده و درمان شوند.

دیدگاه دوم معتقد است زندگی امروز به نسبت گذشته، تغییرات پیچیده و زیادی دارد و زندگی صنعتی و بمباران اطلاعات، در گسترش افسردگی نقش دارد.

تفاوت میان اندوه و افسردگی چیست؟

حسرت و اندوه، از احساست انسانی است که در نتیجه از دست دادن چیزی یا کسی بروز می کند. نشانه های اندوه با افسردگی همپوشانی دارد اما هر اندوهی به معنای افسردگی نیست. بسیاری از افراد در اثر فوت یک فرد نزدیک، از دست دادن یک رابطه عاطفی و …احساساتی شبیه به افسردگی را تجربه می کنند. هر چند علائم افسردگی با اندوه شبیه به هم می باشد اما معمولاً اندوه زودگذرتر، دارای دلیل مشخص، و با شدت کمتری رخ می دهد. معمولاً علائم اندوه پس از شش ماه خود به خود کاهش پیدا می‌کند اما در صورتی که نشانه های افسردگی کاهش پیدا نکرد، مراجعه به روانشناس یا روانپزشک ضرروری است.

افسردگی چند نوع است؟

بستگی دارد که افسردگی را بر چه اساسی دسته بندی کنیم. اما به طور کلی دسته بندی افسردگی شامل موارد زیر است:

در انتخاب تراپیست مناسب مشکل دارید؟

ما در اینجا هستیم تا به شما در انتخاب بهترین تراپیست کمک کنیم.

1 دیدگاه دربارهٔ «پرسش‌ و پاسخ های رایج پیرامون افسردگی»

  1. سلام ببخشید من خیلی به همه محبت میکردم و احساس عشق عجیبی داشتم و خیلی کتابهای عرفان های شرقی رو دوست داشتم از جمله کریشنامورتی و اوشو و اکهارت توله و غیره ولی پیش ی مشاور رفتم بهم گفتن این کتابهارو نخونین و ذهن من ریخته شد بهم آخه تا قبلش وقتی حضور در لحظه کار میکردم حس میکردم احساس ماورایی دارم و میتونم به همه کمک کنم بعدش پیش یک روانپزشک رفتم که بهم گفتن اختلال دو قطبی دارین و الان دیگه تصورات ذهنیم رفته و همه چی درون ذهنم تیره و سیاه شده خواستم بدونم دوباره اون حسهام برمیگردن و اینکه تشخیص دکترم درست بوده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا