کتاب مشکلات رایج زوجین و راه حل های آن

کتاب مشکلات رایج زوجین و راه حل های آن، کتابی بومی در زمینه زندگی مشترک در زیر یک سقف است. نگارش کتاب « مشکلات رایج زوجین »، به زمان‌ برگزاری هم‌اندیشی‌ها و کارگاه‌های روانشناسی باز می‌گردد. بسیاری از زوجین در این کارگاه‌ها از اختلافات خود با همسرشان می‌گفتند. بخش عمده‌ای از این تعارضات و اختلافات مشترک بود و فقط در مورد جزییات با یکدیگر تفاوت داشت؛ بنابراین سعی کردیم در قالب یک جزوه، راهنمایی جامع برای رفع این مشکلات تهیه کنیم. به‌مرور زمان این جزوه گسترش یافت و به شکل کتاب کنونی ویرایش شد. در ابتدا هدف بر چاپ و نشر کتاب نبود، اما به دلیل فراوانی مشکلات ذکر شده در سایر زوجین، و پیشنهاد تعدادی از اساتید زوج درمانگر، تصمیم به چاپ و نشر آن گرفتیم.

بخشی از مقدمه کتاب مشکلات رایج زوجین :

بسیاری از زوج‌های جوان، پس از ازدواج درگیر مشکلاتی می‌شوند که زندگی را به کامشان تلخ می‌کند. این مشکلات در زندگی بسیاری از زوج‌های دیگر هم وجود دارد. درواقع می‌توانیم این‌گونه عنوان کنیم که به دلیل عدم آموزش مناسب در حوزه مدیریت روابط انسانی و ارتباط مؤثر، شاهد خطاهای رایج و تکراری در روابط زوجین هستیم. این موضوع سبب بروز چالش‌های جدی بین زوجین می‌شود. در برخی از مواقع این تنش‌ها با حضور در مراکز مشاوره و روانشناسی بهبود پیدا می‌کند؛ اما در بسیاری از مواقع، مشکلات حل نمی‌شود و سبب تلخ‌کامی در زندگی مشترک و یا جدایی‌های عاطفی، جنسی و یا طلاق می‌گردد.

نکات ذکرشده در این کتاب، با استفاده از تجربیات جلسات زوج‌درمانی و همین‌طور بررسی ده‌ها منبع معتبر علمی در خصوص تعارضات مردان و زنان بیان شده است.

کتاب مشکلات رایج زوجین را چگونه بخوانیم؟

بسیاری از مشکلات ذکرشده و راه‌حل‌های کتاب، نیازمند تکرار و تمرین است. بنابراین سعی کنید در هر موضوعی که با همسر خود تعارض دارید، مجدداً فصل مربوطه را به‌ دقت بخوانید. در برخی موارد نیاز است از نکات مهم یادداشت ‌برداری کنید و یا چندین بار و در چندین روز متفاوت به متن مراجعه نمایید. یکی از بهترین شیوه‌های استفاده از کتاب حاضر، این است که یک‌ بار به طور کامل آن را مطالعه کرده و سپس در هرزمانی که با همسرتان در مورد یکی از موضوعات مورد اشاره به مشکل برخوردید، مجدد به آن فصل رجوع کنید و پیشنهاد‌های کتاب را مجدداً بازخوانی کنید. این روش به‌طور ناخودآگاه سبب بررسی موقعیت پیش‌آمده و پیدا کردن راه‌حل مناسب و منطقی آن می‌شود.

نکته مهم در مورد خواندن کتاب مشکلات رایج زوجین

نکته بسیار مهمی که باید ذکر کنم این است که کتاب را برای خودتان می‌خوانید نه برای همسرتان! یعنی نباید در زمان خواندن کتاب، مشکلات نوشته‌شده و رفتارهای رایج را در همسرتان جست‌وجو کنید. بلکه باید کتاب را با تمرکز بر رفتار و افکار خودتان مطالعه نمایید. درواقع هدف اصلی از مطالعه این کتاب، شناخت بیشتر خودتان است. اینکه رفتارها، افکار و باورهایتان را بررسی کنید. آنها را به چالش بکشید و درنهایت نسبت به اصلاح آنها اقدام نمایید. ممکن است اینگونه تصور کنید که تمام مشکلات از جانب همسرتان است و شما نیازی به این کتاب ندارید، اما مسلماً این موضوع نمی‌تواند درست باشد. چرا که در هر رابطه‌ای که مشکلی وجود دارد دو طرف دارای خطاهای رفتاری، افکاری و یا هیجانی می‌باشند.

سلام. ممنون از خرید و حمایت شما. لطفاً برای حمایت از مولف، از انتشار فایل PDF در شبکه های اجتماعی و ارسال آن برای دیگران در تلگرام و واتس آپ خودداری کنید. قابل ذکر است اثر دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شماره شابک و فیپا بوده و استفاده غیر به جز خریدار گرامی، صحیح نمی باشد. همچنین بازنشر کتاب در هر فضایی به جز خواندن آن برای خواننده، جرم و غیراخلاقی محسوب می شود.

در انتخاب تراپیست مناسب مشکل دارید؟

ما در اینجا هستیم تا به شما در انتخاب بهترین تراپیست کمک کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا