پرسش‌های رایج در مورد اختلال اضطراب فراگیر | GAD

پرسش‌های رایج در مورد اختلال اضطراب فراگیر (General Anxiety Disorder) شامل نگرانی‌ها و شبهات افراد درباره این اختلال است. راه شناسایی اختلال اضطراب فراگیر از طریق داشتن حس نگرانی و استرس است. این اختلال کل زندگی یک شخص را تحت تاثیر قرار داده و عملکرد روزانه شخص را به امری دشوار تبدیل می‌کند. در زیر سوالات رایج در مورد این اختلال را مشاهده می‌کنید :

پرسش‌های رایج در مورد اختلال اضطراب فراگیر :

اختلال اضطراب فراگیر تا چه حد رایج است؟

تقریبا 9 درصد از افراد در طول عمر خود به اختلال اضطراب عمومی (GAD) مبتلا می‌شوند. برخی افراد از نظر ژنتیکی بیشتر مستعد ابتلا به این اختلال هستند. زنان به احتمال 2 تا 6 برابر بیشتر ( تفاوت آماری در تحقیقات) نسبت به مردان به GAD مبتلا می‌شوند.

آیا اختلال اضطراب فراگیر یک بیماری مزمن و همیشگی است؟

بله. بسیاری از افراد مبتلا به GAD، در تمامی طول عمر خود احساس اضطراب و عصبانیت را تجربه می‌کنند. بیش از نصفی از مراجعین برای درمان، داشتن این احساسات را از ابتدای کودکی یا سنین بلوغ خود گزارش ‌داده‌اند. با این حال، شروع اختلال GAD پس از سن 20 سالگی نیز امکان‌پذیر است. GAD معمولا دارای دوره نوسانی است. در مواقع استرس این اختلال شدیدتر می‌شود.

مهارت مدیریت استرس

چگونه از نادر نبودن نشانه‌های فیزیکی خود اطمینان حاصل کنم؟

نگرانی رایج میان افراد مبتلا به GAD، از دسته نگرانی‌های شدید به حساب میاید. بهترین راه‌حل برای این نگرانی، ارتباط داشتن با پزشکی است که به او اطمینان داشته و توانایی تشخیص بهترین راه‌های پزشکی با توجه به شرایط شما را دارد. هیچ‌کس علاقه به گذراندن چندین آزمایش و تست‌ غیرمنطقی و غیرضروری را ندارد.

آیا اختلال اضطراب فراگیر به خودی خود از بین می‌رود؟

به طور کلی، اختلال اضطراب فراگیر خود به خود از بین نمی‌رود (حداقل در اکثر مردم). اختلال اضطراب فراگیر یک نوع بیماری مزمن تلقی‌شده که نیازمند مداخله و درمان می‌باشد. هم متخصصین بهداشت و روان و هم پزشکان، قادر به درمان GAD هستند، اما درمان طولانی مدت و موثر GAD شامل مواردی چون روان‌درمانی و دارودرمانی می‌باشد.

آیا آزمون تشخیصی ویژه‌ای برای اختلال اضطراب فراگیر وجود دارد؟

GAD به وسیله آزمایش خون و یا اشعه ایکس تشخیص‌داده نمی‌شود (همانند اکثر بیماری‌ها و اختلالات). در عوض، این اختلال توسط اطلاعات داده‌شده به پزشک یا درمان‌گر در طی مصاحبه بالینی تشخیص داده می‌شود.

آیا منشا اختلال اضطراب فراگیر خانوادگی و ارثی می‌باشد؟

وجود یک فرد مبتلا به GAD در خانواده، خطر ابتلا به این اختلال را در سایر اعضای خانواده افزایش می‌دهد. خانواده از منابع ژنتیکی و محیط زیستی تاثیرپذیری دارد. به عنوان مثال، احتمال ابتلا شدن به این اختلال در یک شخص مستعد در خانواده وجود دارد.، اما این اختلال در تمامی افراد مستعد به آن ایجاد نخواهد شد.

برای مطلع‌شدن از نشانه‌های اختلال اضطراب فراگیر، به این مقاله مراجعه کنید.

در انتخاب تراپیست مناسب مشکل دارید؟

ما در اینجا هستیم تا به شما در انتخاب بهترین تراپیست کمک کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا