بهداشت خواب چیست و چرا اهمیت دارد؟

بی خوابی یکی از مشکلات شایع بزرگسالان است که با افزایش سن وضعیت آن وخیم تر می شود. کیفیت و کمیت خواب برای حفظ سلامت جسمی و روانی افراد بسیار اهمیت دارد. لذا توصیه می شود با افزایش کیفیت خواب خود، به حفظ شادابی و سلامتی خود کمک کنید. 

بهداشت خواب چیست؟

بهداشت خواب شامل انواع آداب، عادت ها و رفتارهایی است که به فرد کمک می کند تا خواب راحتی را تجربه کند. ما اغلب فکر می کنیم که می توانیم کمبود خواب در یک شب را با زودتر رفتن به رختخواب در یک شب دیگر جبران کنیم، اما نمی دانیم که این خود نشانه بهداشت نامناسب خواب است. پیروی از یک برنامه منظم خواب و اجتناب از مصرف کافئین در اواخر شب از اقدامات بهداشتی مناسب خواب است. 

پیشرفت در بهداشت خواب یک پیروزی آسان در جستجوی خواب بهتر است و باید اولین چیزی باشد که پس از بروز مشکلات خواب به دنبال آن می روید. در حقیقت، آموزش بهداشت خواب بخشی اساسی از درمان شناختی رفتاری برای درمان بی خوابی است. 

چرا بهداشت خواب مهم است؟

همه ما از اهمیت خواب بر سلامتی و شادابی آگاه هستیم. خواب منظم برای حفظ تعادل روحی، روانی و جسمی بسیار مهم است، همچنین به شما کمک می کند تا در طول روز تمرکز خود را حفظ کنید، خلق و خوی خود را تنظیم کنید و احساس بهره وری و عملکرد بیشتری داشته باشید.

رعایت بهداشت خواب، یک خواب آرام را برای مدت زمان کافی در شب تضمین می کند. از طرفی دیگر عادت های ناسالم منجر به خواب بی کیفیت و ناکافی می شود. 

بهداشت نامناسب خواب چیست؟

عادات بد خواب به عنوان بهداشت نامناسب خواب نیز نامیده می شود که در میان شایع ترین مشکلات جامعه ما هستند. بیدار ماندن های شبانه، داروها، مواد شیمیایی، کار، تلویزیون نگاه کردن، کار با گوشی و… باعث می شوند که سیکل خواب و بیداری ما بهم بریزد. اگر هر روز صبح احساس شادابی نمی کنید، مرتباً در طول شب از خواب می پرید و روزها احساس خستگی می کنید، به احتمال زیاد درگیر بهداشت نامناسب خواب شده اید. 

در انتخاب تراپیست مناسب مشکل دارید؟

ما در اینجا هستیم تا به شما در انتخاب بهترین تراپیست کمک کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا