چگونه سرگرمی داشته باشیم؟

سرگرمی، در بهبود کیفیت زندگی انسان ها نقش مهمی را ایفا می کند. برخلاف تصور برخی از مردم که نگاهی لوکس وارانه به سرگرمی دارند. باید بگوییم که برای داشتن سرگرمی، تنها زمانی آزاد و باوری شاد به زندگی مورد نیاز شما عزیزان خواهد بود. در این مقاله ما قصد داریم شما را با سرگرمی های مدرن و چگونگی ایجاد سرگرمی بیشتر آشنا کنیم . با ما همراه باشید ..

سرگرمی چیست ؟

سرگرمی، سبب می شود که مردم در اوقات فراغت خود سبکبالی و شادی را به خوبی تجربه نمایند. با یک برنامه ریزی دقیق، گذران اوقات فراغت خود را در جهت داشتن سرگرمی های خلاق زیباتر سازید. اگر علاقه مند به آشنایی با انواع سرگرمی ها هستید. پیشنهاد ما به شما سایت شیرین زاده است، کارشناسان سایت شیرین زاده به خوبی به شما آموزش می دهند، برنامه ریزی دقیقی برای اوقات فراغت خود داشته باشید. به آن مراجعه بفرمایید..

نوآوری در سرگرمی

در قدم اول، بهتر است که ذهن خود را آرام و رها از هرگونه افکار در جهت ساخت ایده نگه دارید. سپس شما می توانید به دنبال یافتن ایده های نو در مکان های متفاوت باشید. برخی از فروشگاه ها، می توانند گزینه مناسبی برای یافتن ایده های خاص باشند پس به سراغ آن ها بروید. برای مثال : از فروشگاه های صنعتی بازدید بفرمایید. ممکن است شما تا به حال با آن صنایع آشنایی نداشته باشید. به همین دلیل است،که فروشگاه های صنعتی یکی از بهترین محیط ها برای یافتن ایده های نو هستند. از طرفی مشاهده اجناس صنعتی، خرید آن ها و حتی یادگیری روش ساخت آن ها، همه و همه فعالیت های بسیار مناسب و خلاقانه ای در جهت ایجاد سرگرمی مدرن برای شما خواهد بود.

بخش اول:  تجربه یک سرگرمی خلاق، با شناخت شخصیت و مهارت ها

1. از سرگرمی های مورد علاقه خود مطلع شوید

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش های گوناگون بسیاری برای سرگرمی افراد وجود دارد. بنابراین، با کمی تامل درجهت علاقه مندی های خود نیز به راحتی می توانید انتخاب های جذابی برای اوقات فراغت خود به ارمغان بیاورید. هرآنچه که بیشتر از همه احساس شما را مطلوب می کند، برای شما مناسب تر خواهد بود صفات خود را بشناسید.

آیا فردی هنری هستید ؟؟ پس به دنبال هنر بروید …

برای مثال : هنر نقاشی، می تواند امری بسیار جذاب برای افراد هنرمند باشد .همچنین، در نظر داشته باشید که سرگرمی های خاص به مجموعه مهارت های خاصی نیازمند هستند، در ادامه ما قصد داریم نمونه های از رایج ترین سرگرمی های دیده شده در بین مردم را به شما عزیزان معرفی کنیم.

نمونه های رایج از سرگرمی دربین مردم:
• روابط اجتماعی و تعاملات
• هنر و کارهای دستی
• کتاب خوانی
• آشپزی
• خیاطی

2. مهارت های متناسب با شخصیت خود را پیدا کنید

به آن احساسی که شما را متمایل به انجام  یک مهارت می کند گوش فرا دهید. علایق و مهارت های مناسب با شخصیت خود را بهتر بشناسید، چرا که در نهایت می توانید آن احساسات را به یک نوع سرگرمی نیز تبدیل کنید. همانطور که گفته شد، با این روش شما درک کاملی از اینکه چه نوع سرگرمی برای زمان  آزاد شما دلنشین و اهمیت بیشتری را خواهد داشت به دست خوهید آورد. همچنین می توانید به مباحثی بپردازید که در رابطه با آن ها هیچ گونه تفریط و افراطی نخواهید داشت.

اگر درک مناسبی از شخصیت خود ندارید، اصلا نگران نباشید. البته به هیچ وجه، نباید از این امر غافل شوید. تنها کافی است راه حلی آسان برای شناخات شخصیت خود پیدا کنید. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که از اطرافیان خود که شناخت بیشتری نسبت به شما دارند در خواست کمک کنید. سپس با پرسش چند سوال ساده از شخصیت خودتان به راحتی درک مطلوبی از خود به دست خواهید آورد. همچنین مهارت های خود را خواهید شناخت. در ادامه ما قصد داریم، در رابطه با چگونگی تبدیل مهارت های فردی به سرگرمی های خلاق و ابتکارانه بپردازیم

3.از بین فعالیت های فردی و گروهی کدام یک را انتخاب می کنید ؟

یکی از نیازهای مهم افراد برای زندگی ،تعامل است. بنابراین، هر فردی با روابط اجتماعی بالا دارای شخصیت سالم و کاملی شناخته خواهد شد. از این رو می توان گفت فعالیت های گروهی، بیشتر مورد پسند افراد با روحیه تیمی قرار خواهد گرفت. اگر فردی با روابط اجتماعی کم تر هستید، باید بگوییم که این فعالیت نیز نمی تواند تبدیل به یک سرگرمی مدرن و خلاقانه برای شما باشد. یشتر از یک مهارت را در نظر بگیرید. و سرگرمی های گوناگونی را امتحان کنید. تا به دلخواه خود برسید. هر زمان احساس کردید علاقه به انجام هر کدام از سرگرمی ها ندارید. آرامش خود را حفظ کرده و تصمیم به رهای آن بگیرید. سپس با قدرت بیشتر، به سمت احساسات مطلوب و سرگرمی خلاق خود بروید.

تاثیر تعاملات اجتماعی در انتخاب سرگرمی های متفاوت

 

4.علاقه مندان به هنر را بشناسید

آمار بالایی از مردم ،  علاقه مند به انجام فعالیت های هنری و کارهای دستی هستند. فعالیت های هنری سبب می شوند تا ذهن انسان نظم بیشتری به خود بگیرد. بنابراین، می توان گفت که افراد هنرمند از نعمت آرامش ذهن نیز برخوردارند. آیا فردی استرسی هستید؟؟ برای کاهش استرس خود به دنبال هنر و کارهای هنری بروید.
یکی دیگر از کار های که شخصیت افراد هنرمند را به نسبت مردم معمولی خاص تر نشان می دهد، ذهن خلاق آن ها است. اگر تولد شما نزدیک است و یکی از مهمانان شما فردی هنری است ، حتما شاهد این گونه شخصیت و خاص بودن آن ها خواهید شد. چرا که برای فرد هنری بسیار مطلوب است که وسایل و هدیه خاص خودشان را به وجود آورده باشند. در واقع، آن ها احساسات خود را به شما هدیه خواهند داد. اگرشما هم علاقه مند به هنر و کارهای دستی هستید، می توانید در کلاس های مختلفی مثل: نقاشی ثبت نام کرده و استعداد های خود را پرورش دهید.

سرگرمی مفید توسط هنر و رنگ آمیزی که باعث آرامش ذهن می شود

 

5.آیا مطالعه یک سرگرمی است ؟

احتمالا بدانید که کتاب خوانی، قبل از اینکه سرگرم کننده باشد، امری حائز اهمیت است. چرا که افراد با استفاده از کتاب موارد بسیاری را درک کرده و به نوعی آموزش می بینند. سپس کتاب خوانی یک مهارت ویژه برای تمام سنین به شمار می رود. اگر کتاب و کتاب خوانی را دوست دارید و درک مطلوبی در رابطه با اهمیت و ارزش بالای کتاب دارید. پیشنهاد ما به شما این است که علاوه بر تبدیل این مهارت به سرگرمی دو کار مهم انجام دهید.
• ترویج عزیزانتان به کتاب خوانی
• شناخت بیشتر موضوع های متفاوت و دنبال کردن آن ها

 

6.آشپزی یک سرگرمی جالب برای خانم ها

ازدیدگاه بسیاری از مردم آشپزی یک فعالیت دل انگیزاست، که خیلی دشوار به نظر نمی رسد. اما اگر کمی بادقت بیشتر، به آشپزها و آشپزی توجه کنید به درک مطلوب تری نسبت به این امر خواهید رسید. در واقع یکی از فعالیت های دشواری که نیازمند مهارت و هنر خاصی است، همین آشپزی است. بعضی افراد دارای سلیقه خاص و حتی هوش خاصی درشناخت مزه های مختلف و پختگی و عدم پختگی دارند. که می توان گفت این افراد دارای شخصیتی مناسب بایک آشپز را دارند. البته ناگفته نماند که کمی صبر، نظم و چنین خصوصیاتی هم می تواند قابل اهمیت باشد.

بیدارشدن حس آرامش با سرگرمی جالب آشپزی در بانوان

 

7.خیاطی یک سرگرمی ارزان

اگر ویژگی های یک فرد صبور را دارید. بدون شک فردی موفق، درعرصه خیاطی خواهید بود، البته ناگفته نماند که درخشیدن در عرصه خیاطی نیازمند کمی خلاقیت درحیطه مد و لباس نیز خواهد بود. یک خیاط می تواند سرگرمی های جذاب و خلاقانه ای را برای خود به ارمغان بیاورد، برای مثال: یک خیاط ، توانایی دوخت لباس های خود را با هر طرح و رنگ و مدلی نیز دارد. اگرخیاط ماهری هستید، فراتر بروید.. به سراغ تصمیم ها بزرگ بروید، برای مثال از دوخت لباس های افراد به عنوان سرگرمی اکتفا نکنید. داشتن یک سری دوزی و کارگاه های این چنینی می تواند ایده ای خوب برای شما باشد برسید. احتمالا دراوقات فراغت خود به دوخت لباس برای خود پرداخته اید،پس اگر سبک های خاص از لباس های دوحت خودتان دارید. می توانید فروشگاه لباس خود را راه بیندازید.

 

8.علایق کودکی چه نقشی در خلق سرگرمی دارد ؟

بدون شک در دوران کودکی ،تمام خاطره ها و سرگرمی ها رنگ و بوی خاص دیگری را به خود داشته اند. امروزه شما می توانید برای بار دیگر با آن خاطرات زیبا همراه باشید. و آرامش را برای خود به ارمغان بیاورید. در ادامه.. چند نمونه ازعلایق کودکی را که می توان به مهارت و سرگرمی در بزرگسالی تبدیل کرد برای شما عزیزان آورده ایم.. با ما همراه باشید.

9.کدام یک از علایق کودکی برای شما لذت بخش است ؟

به آنچه که به عنوان یک کودک، علاقه داشتید فکر کنید. آیادوست دارید با دوستان خود دوچرخه سواری کنید؟ عاشق رنگ ها و نقاشی های خلاقانه بوده اید ؟ به این فکر کنید که واقعا به عنوان یک کودک، چه چیزی باعث هیجان زده شدن شما خواهد شد. چه کاری را با حس مطلوب می توانید انجام دهید. بدین شکل می دانید که باید زمان خود را به انجام چه نوع فعالیتی اختصاص دهید. اگر پاسخ شما به دوچرخه سواری مثبت بوده است . یک دوچرخه بزرگسال برای خود فراهم کنید و از لحظات خود لذت ببرید.

10. به یک کلاس گروهی بروید

شرکت در فعالیت های گروهی همواره لذت بخش است می توانید برای اوقات فراغت خود، یک برنامه گروهی ترتیب دهید. مثلاً به یک کلاس خودشناسی بروید و یا گروههای کتابخوانی را دنبال کنید. اینکار همچنین سبب می شود که دوستان زیادی پیدا کنید و نوازش های سالم بیشتری دریافت کنید. سعی کنید اگر شخصی در این بین پیشنهاد تفریحی به شما داد، آن را بررسی کنید و به راحتی از کنارش عبور نکنید.

 

بخش دوم:اهمیت زمان در اوقات فراغت و سرگرمی

1.مدیریت زمان در خلق سرگرمی های جدید

احتمالا می دانید که زمان، یکی از گران بها ترین مسائل زندگی هر انسانی است. بنابراین در نظر گرفتن زمان در انجام هر کاری امری بسیار ضروری و قابل اهمیت است. البته امری طبیعی است، که هر یک از ما برای انتخاب سرگرمی ها زمان خیلی زیادی نخواهیم داشت. چرا که امروزه جمع کثیری از مردم، مشغول به کار و انجام فعالیت های روزمره زیادی هستند. بنابراین پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که در طی روز های غیر تعطیل خود زمان کوتاهی را به اندیشیدن در خصوص سرگرمی ها و شباهت آن ها به شخصیت خود بپردازید. بدین شکل با فرا رسیدن اوقات فراغت، شما عزیزان توانایی لذت بردن از لحظات خود را بدون هیچ گونه استرسی دارید..

 

2.در خرج کرد خود دقیق و با برنامه ریزی عمل کنید

همانطور که گفته شد ممکن است در جهت تجربه یک حس مطلوب و سرگرمی های خلاق مجبوربه پرداخت هزینه های باشید. بنابراین بررسی بودجه و یک برنامه ریزی دقیق می تواند امری مهم و تاثیرگذار در سپری کردن اوقات فراغت شما نیز باشد. درادامه ما قصد داریم بیشتر درباره چگونگی برنامه ریزی بودجه صحبت کنیم..

 

3.توجه داشته باشید که پول خود را در کجا خرج می کنید

کمی بی اندیشید، چه چیزی بیشتر از همه به شما در برنامه ریزی کمک خواهد کرد؟ بله درست است.. در قدم اول شما باید بدانید که پول خود را در کجا خرج می کنید. سپس تمام آن ها را در دفترچه ای برای خود یادداشت کنید . اگر در زمانی مناسبی قرار ندارید و دقیقا مشخص نیست که پول خود را صرف چه چیز های  می کنید. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که با دریافت بودجه جدید دفترچه یادداشت خود را برداشته و به مدت یک ماه هر آنچه که خریداری می کنید یادداشت کنید این روش به خوبی به شما کمک می کند که شما از نحوه خرج کرد خود مطلع شوید از نیاز های خود و خرید های بی اهمیت تر مطلع شوید و حتی مبلغی را پس انداز کنید

4.برای خلق سرگرمی جدید،  نیاز های فردی خود را دسته بندی کنید

پس از اینکه دفترچه یادداشت خود را کامل نموده اید. حال می توانید با مرور یادداشت های یک ماه خود به خوبی برنامه ریزی کنید. برای این مهم ضروری است که دسته بندی های مرتبی داشته باشید.. برای مثال: دسته بندی هزینه های مربوط به اجاره خانه،دسته بندی فیش ها (گاز، برق، آب و..)، دسته بندی مواد غذایی، دسته بندی لباس، دسته بندی سرگرمی، دسته بندی پس انداز و..

حال نوبت به تصمیم گیری رسیده است. چراکه شما به خوبی متوجه شده اید. که هرکدام ازدسته بندی های شما نیازمند چند درصد از بودجه شما خواهند بود. بنابراین، می توانید آن ها را مدیریت کرده و حتی درصد خرج کرد خود را به گونه ای دیگر ،که به نفع و میل شما باشند تغییر دهید. ممکن است به جای اینکه هزینه های هنگفتی را صرف خرید لباس یا خوراکی های اضافه کنید. آن ها را صرف سرگرمی های جدید، در اوقات فراغت خود سازید. حتی ممکن است نتیجه کاملا برعکس شود . برخی سرگرمی های ارزان را ترجیح خواهند داد، چرا که قادر به کم کردن خوراکی های لذیذ خود نخواهند بود..

جمع بندی

درنهایت باید بگوییم که تنها، باور به خود عاملی است. که شما عزیزان به آن نیاز خواهید داشت. بنابراین، خودتان و مهارت هایتان را دست کم نگیرید.و برای اوقات فراغت خود، یک سرگرمی مدرن برنامه ریزی کنید. امیدوارم که شاد باشید.

منبع: https://www.wikihow.com/Main-Page

در انتخاب تراپیست مناسب مشکل دارید؟

ما در اینجا هستیم تا به شما در انتخاب بهترین تراپیست کمک کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا