به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.

مرد مناسب برای ازدواج

چطور یک مرد مناسب برای ازدواج انتخاب کنیم ؟

انتخاب مرد مناسب برای ازدواج یکی از تصمیمات خیلی سخت است، نباید به سادگی از کنار آن گذشت. وقتی یک مرد را برای ازدواج انتخاب میکنید، سئولات زیادی از خود بپرسید. نقش و مسئولیت خود را در ایجاد یک رابطه شاد بدانید، و می بایست بفهمید این رابطه برای شما مناسب است. سعی کنید خانواده ها را با هم آشنا کنید. قبل از ازدواج در مورد تفاوتها و مسائلی که قابلیت به وجود آوردن مشکل را دارند صحبت کنید.

برای اینکه بفهمید یک مرد مناسب شما هست یا خیر باید نتیجه قابل قبولی از چهار بخش زیر بگیرید.

مرد مناسب برای ازدواج
معیار سنجش مرد مناسب برای ازدواج

1- بخش یک : آیا قابلیت برآورده کردن نیازهای شما را دارد ؟

1-1 – از خودتان بپرسید چه می خواهم ؟

به این فکر کنید از یک مرد چه خصوصیاتی را می خواهید. چه خصوصیاتی باید در یک مرد وجود داشته باشد که وقتی با شماست او را تحسین کنید. شاید بهتر باشد یک لیست از آنچه می خواهید و آنچه به آن مایل نیستید را تهیه کنید، مانند موضوعاتی مثل مذهب، فرزند، به این فکر کنید با چه مردی دوست دارید آینده را بسازید.

  • اگر در حال حاضر با کسی در رابطه هستید، با خودتان صادق باشید و ببینید، آیا واقعا از رابطه خود احساس راحتی می کنید؟  یا شما منتظر چیز دیگری هستید.
راحتی در رباطه با مرد
احساس راحتی در رابطه با یک مرد

1-2 – از آنچه که هستید احساس راحتی میکنید ؟

قبل از ازدواج از آنچه که هستید یا در جایی که هستید احساس راحتی میکنید؟ این سوال بسیار مهم است بسیار دیده شده است که خانمها برای فرار از وضعیت موجود تن به ازدواج می دهند.

مردی را انتخاب کنید که وقتی در کنار هم هستید احساس خوبی داشته باشی، و او بهترین صفات شما را استخراج کند، مثل مهربانی، شوخ طبعی. لازم نیست که تغییرات زیادی کنید تا برایش جذاب بشوید.

  • شما باید در بیان احساسات و افکار خود با او کاملا راحت باشید، و بدون ترس از قضاوت یا تمسخر شدن این کار را انجام دهید.
  • اگر تحت فشار هستید که شخص دیگری باشید یا برای جلب توجه اش به روش خاصی که مطابق میل شما نیست عمل کنید، اینها از نشانه های بد در یک رابطه هستند.
  • مطمئن باشید برای یک رابطه متعهدانه آماده هستید. ارزیابی کنید در این مرحله از زندگی کجا قرار گرفته اید. آیا اکنون آماده ازدواج هستید؟ در چند سال آینده چطور؟ یا مواردی هستند که بخواهید قبل از ازدواج انجام دهید یا تکمیل کنید؟ آیا به اندازه کافی رغبت به ازدواج دارید؟

1-3 – خود را در اولویت قرار دهید

درباره اهداف و چیزاهای که در زندگی می خواهید انجام دهید فکر کنید، سپس از خود بپرسید آیا او مرا در بعضی از این مراحل حمایت میکند؟ مردی که شما می خواهید با او ازدواج کنی، می بایست در رشد و بهبود همه ابعاد شخصیتی به شما کمک کند. برای مثال، وقتی که شما می خواهید در یک کشور یا شهر دیگر زندگی کنید، مردی را پیدا کنید که از شما حمایت کند، یا به شما در این جابجای ملحق شود.

  • به دنبال مردی باشید که در دنبال کردن آرزو و اهدافتان شما را تشویق و حمایت کند.
مرد مناسب برای برآورده کردن آرزوها
مرد مناسب و برآورده کردن آرزوها

1-4 – از نیت به ازدواج او مطمئن شوید

اگر با پسری آشنا می شوید که می گوید : احتمالا نمی خواهد ازدواج کند، شاید احمقانه باشد، منتظر باشید که برای خواستگاری پا پیش بگذارد. اگر میخواهید همسر مناسب انتخاب کنید، اطمینان حاصل کنید با پسرهایی آشنا می شوید، که میخواهند ازدواج کنند. هنگامی که رابطه شما جدی میشود، از او در مورد رویاها و آرزوهایش بپرسید. ببینید که در رویاها و آرزوهایش ازدواج قرار دارد، از او مشخصا در این مورد سوال کنید. در غیر اینصورت احتمالا او مرد مناسب برای ازدواج نیست.

  • اگر با کسی که در رابطه هستید و سالهاست که منتظر هستید برای خواستگاری پا پیش بگذارد، و هنوز این کار را نکرده است. به طور جدی در این مورد با او بحث داشته باشید، و به او بگوید دقیقا چه می خواهید.
  • نترسید، سوال زیر را از او بپرسید، و تا گرفتن جواب پافشاری کنید، چون ممکن است از جواب او بترسید. این پرسش بسیار مهم است. اگر شما به طور جدی به دنبال ازدواج با وی هستید، از او بپرسید که آیا او هم قصد ازدواج با شما را دارد؟

بخش 2 : به موضوعات عملی توجه داشته باشید

2-1 – سازگاری خود را بررسی کنید

وقتی بحث سازگاری می آید، مهمترین مسئله این است که شما به نوعی احساس یکی بودن بکنید. ممکن است اوقات فراغت خود را به صورت مشابه سپری می کنید، سرگرمی مشترک دارید، یا فقط از با هم بودن لذت می برید. وقتی به مرد مورد نظر خود فکر می کنید، در چه مواردی می توانید با هم باشید و لذت ببرید؟

 

سازگاری زن با یک مرد
سازگاری خود را با مرد بررسی کنید
  • این که هر دو عاشق سفر باشید، یا هر دو فرزند دیگری دارید، مطمئن شوید حداقل یک مورد وجود دارد که با همسر آینده خود میتوانید پیوند برقرار کنید. شاید باورهای مشترک ، ازدواج شما را ارزشمند  کند.

2-2 – آیا روشهای مشابهی برای برخورد با تعارضات دارید ؟

اشخاص روشهای مختلفی برای حل و فصل تعارضات دارند. برخی از افراد عصبانی میشوند و فریاد می زنند، برخی دیگر اجتناب می کنند، بعضی دیگر اختلافات را بررسی و حل و فصل میکنند، این مسئله مهم است که مرد مناسب برای ازدواج شما چه روشی را برای حل تعارضات در پیش می گیرد.

 

برخورد مشابه در اختلافات
برخورد مشابه زن و مرد در اختلافات
  • به شیوه خود برای برخورد با تعارضات فکر کنید، مردی را انتخاب کنید، که سبکی شبیه شما داشته باشد، یا روش شما را تکمیل کند. حتی اگر سبک او با شما متفاوت باشید باید به گونه ای باشد که بتوانید با همدیگر اختلافات را حل و فصل کنید.
  • حل و فصل اختلافات باید شما را به هم نزدیک کند، نه اینکه احساس نارضایتی بوجود بیاورد.

2-3 – در مورد اختلافات مذهبی بحث کنید

اگر برای شما مذهب خیلی مهم است، مردی را پیدا کنید، که باورهای شما را باور داشته باشد. ازدواج با مردی که باورهای متفاوتی با باورهای شما داشته باشد، باعث بروز درگیریهای فراوان در آینده میشود.اگر مذهب در خانواده شما خیلی مهم است، حتما همسر آینده تان باید هم  مذهب خودتان باشد.

اختلافات مذهبی زن و مرد
نحوه حل اختلافات مذهبی زن و مرد

اگر مذهب مرد مناسب برای ازدواج تان با شما متفاوت است، و شما مشکلی با این مسئله ندارید، بطور باز و کاملا شفاف در این مورد با او صحبت کنید، چون این امر در تعیین مذهب فرزندان آینده تان بسیار مهم است.

  • در باورها و ارزش های خود زمینه مشترک پیدا کنید. یادبگیرید  دیگر مذاهب را قبول کنید، و در مورد آنها مطالبی یادبگیرید.

2-4 – در مورد مسائل مالی به راحتی صحبت کنید

در نظر داشته باشید رویکر شما با پول چطور است؟ مردی را انتخاب کنید که رویکردش مشابه شما باشد. اگر شما تمایل به حساب و کتاب دقیق و بودجه بندی، پس انداز دارید. مرد مناسب ازدواج شما هم باید این صفات را داشته باشد. پول میتواند مسئله بزرگ و منبع اصلی اختلافات باشد. بنابراین مردی را انتخاب کنید که عادتهای مالی شما را داشته باشد.

  • به راحتی مشخص کنید، که هر کس حساب بانکی مجزا داشته باشد یا یک حساب مشترک داشته باشید، نقشه اش برا مقابله با بدهی، پس انداز، تقسیم پول و بودجه بندی چطور است؟

مطالب کاربردی و تکمیلی در مورد حل مسائل مالی، اختلافات مذهبی و نحوه حل اختلافات در مقاله نکات مهم در ازدواج موفق که باید بدانید آمده است.

2-5 – روابط خانوادگی برقرار کنید

نقش خانواده ها را در ازدواج آینده خود مشخص کنید، اگر میخواهید در آینده وقت زیادی را باخانواده خود داشته باشید، مردی را انتخاب کنید که خانواده ای شبیه خانواده شما داشته باشد، و آنها وقت زیادی را با هم می گذرانند.

بخش 3 : به رفتارهایش نگاه کنید

3-1 – آیا از لحاظ عاطفی نزدیک به شماست ؟

مطمئن شوید که همسر آینده تان ارتباط عاطفی مشابه به شما دارد، لازم نیست برای جلب توجه از شوهر آینده تان محبت را گدایی کنید. مرد مناسب برای ازدواج از لحاظ عاطفی به شما نزدیک است.

 

شباهت عاطفی زن و مرد مناسب برای ازدواج
شباهت عاطفی زن و مرد
  • به دنبال مردی باشید که بتوانید به راحتی با او صحبت کنید و شما را درک کند.
  • به عنوان مثال ، افرادی که از لحاظ احساسی سالم هستند، در روزهای سخت و در شادی به سمت یکدیگر میروند.

3-2 – به روابط دوستی و روابط خانوادگی اش نگاه کنید

به روابط دوست و خانودگی مرد توجه کنید، ببینید او چقدر در نگهداری دوستی و روابط طولانی مدت موفق بوده است. توجه کنید که او چگونه روابط خود را هدایت میکند.  ببینید او مشکلات را چطور حل و فصل میکند.

  • اگر او کلی اختلافات خانوادگی دارد، یا با خیلی از اقوام و دوستان خود قطع رابطه کرده است، از وی در مورد آنها بپرسید، و بپرسید چه اتفاقاتی افتاده است که او چنین کاری را مکررا کرده است.

3-3 – آماده تغییرات با هم باشید

شخصی که با او ازدواج می کنید، ممکن است در 5، 10 یا 50 سال آینده یکسان نباشد. هر دو شما تغییر خواهید کرد، بنابراین خود را آماده تغییرات کنید. احتمالا هر دو شما از لحاظ جسمی، ذهنی و عاطفی در طی زندگی تغییراتی خواهید داشت. اگر میخواهید بچه دار شوید یا تغییرات اساسی در زندگی ایجاد کنید، این اهداف را در کنار هم بگذارید نه جدا از هم.

  • اگر به دنبال مرد مناسب برای ازدواج هستید، ببینید که در مقابل تغییرات انعطاف پذیر است و با شما همراه می شود، یا در مقابل شما قرار می گیرد. توجه کنید که او چگونه با تغییرات در زندگی خودش برخورد کرده است.

بخش 4 : در یک رابطه سالم مشارکت داشته باشید

4-1 -با مرد مناسب برای ازدوج خود مسئولیت پذیر باشید

زمانی که شما می خواهید مرد مناسب خود را برای ازدواج انتخاب کنید، در رابطه با همسر احتمالی خود شریک درستی باشید. این بسیار ساده است که کسی را بخاطر اشتباهاتش سرزنش کنید. هرچند که شما نمی توانید کسی را تغییر دهید، شما فقط میتوانید خودتان را تغییر دهید. اگر شما یک مرد را در قالب “مناسب من” و “نامناسب برای من” قرار دهید، بخش بزرگی از روابط شما در این قالبها ازدست می رود و گم میشود. شما به تنهایی مسئول روابط مورد نظر خود هستید.

 

پذیرش مرد با نقص هایش برای ازدواج
پذیرش مرد با نقص ها برای ازدواج
  • بدون سرزنش کردن شریک زندگی تان، مسئولیت احساست خود را بپذیرید، توجه کنید او هم همین کار را بکند، اگر احساس ناامید میکنید، در موردش صحبت کنید، یا کاری کنید که ابتکار عمل را بدست بگیرید.

4-2 – نقص های مرد مناسب برای ازدواج را بپذیرید

از همان اول بپذیر که با یک مرد کامل ازدواج نخواهید کرد. او نقص های دارد و ممکن است در آینده شما را اذیت کند. قبل از ازدواج مطمئن شوید، اطلاعات کافی از چیزهایی که ممکن است شما را اذیت کند بدست آورده اید. ممکن است، چیزهایی باشد وقتی با او همخانه می شوید، شما را اذیت کند. مثل (مرد شلخته) یا چیزی مثل (مردی که زمان زیادی را با دوستان خود سپری میکند) . بدانید که ازدواج معجزه نخواهد کرد، و خیلی از چیزها را نمی تواند تغییر دهد.

  • بپذیرید موارد زیادی است که با آنها مخالف هستید. آماده باشید که او را بپذیرید بدون سعی در تغییر دادنش.
  • بپذیرید که شما هم نقص های دارید، برای روشن شدن آنها آماده باشید.

4-3 – به علائم هشدار دهنده توجه کنید

وقتی شما عاشق می شوید، هنوز خیلی از اتفاقات بزرگ رخ نداده است. مانند استعمال مواد مخدر، مشروبات الکلی ، احساسات خود را کمی متوقف کنید. احساسات خود را کنار بگذارید. از خود بپرسید آیا موارد مهمی هستند که سعی می کنید به آنها فکر نکنید، یا سعی میکنید خود را فریب دهید. اگر امیدوار هستید که مشکلات به صورت جادوئی حل شود، اصلا واقع بینانه نیست و نتیجه آن شکست خواهد بود.

  • انتظار نداشته باشید چیزی بهتر شود. برای مثال اگر مرد خشن است یا اعتیاد دارد، انتظار نداشته باشید تغییر کند و در ازدواج با وی محتاط باشید.

اگر این نوشته برا شما مناسب بود توصیه می شود که این ویدئو را نگاه کنید.

منبع :

https://www.wikihow.com/Choose-the-Right-Man-to-Marry

اسکرول به بالا