چگونه یک زندگی جدید را بسازیم و شروع کنیم ؟


دلایل بسیار زیادی برای شروع زندگی جدید وجود دارد. روش‌های گوناگونی نیز برای انجام این کار موجود است. به عنوان مثال پس از اتمام رابطه‌ سمی قصد شروع رابطه‌ای جدید دور از هرگونه حواشی خواهید داشت. شاید از محل زندگی خود رضایت ندارید. در این صورت احتمالا قصد جابجایی به مکانی جدید  را خواهید داشت. فارغ از اهداف و دلایل خود برای تغییر، همیشه شروعی جدید امکان‌پذیر است. در صورت تفکر درست، برنامه‌ریزی دقیق و جک کردن نتایج تغییرات صورت خواهند گرفت.

بخش اول : تصمیم خود را بگیرید

 

1- برای ساختن زندگی جدید انگیزه خود را مشخص کنید

برای فهمیدن علت نیاز به شروع زندگی جدید باید با دقت فکر کنید. دلایل محکم زیادی برای این کار وجود دارد. اما در عین حال امکان وجود دلایل غیرمنطقی نیز وجود خواهد داشت.

  • به عنوان مثال، پس از سال‌ها تنها زندگی کردن بدون وجود بچه در خانه خود، شاید فکر شروع مرحله جدیدی از زندگی به سرتان زده است.
  • از سوی دیگر، تصمیم بر تغییر دادن زندگی به علت فرار از احساسات ناخوشایند ایده مناسبی نیست. این نوع چشم‌پوشی مشکل اصلی را حل نخواهد کرد. احساسات همواره با شما همراه خواهند بود. قبل از شروع زندگی جدید، باید روش مقابله با احساسات خود را داشته باشید.داشتن انگیزه در زندگی

2- تغییرات اخیر و عمده زندگی خود را در نظر بگیرید

رویدادهای مهم زندگی مثل ازدواج کردن، مرگ یکی از اعضای خانواده، فارق‌التحصیلی، تغییر شرایط مالی و شغلی، تغییر مکان دادن و .. در احساسات شما تاثیر به سزایی خواهند گذاشت. برخی از این رویدادها سبب شادمانی و برخی دیگر سبب بروز استرس در شما می‌شوند. در صورت تازگی وقوع این رخدادها، احتمال قضاوت غلط توسط شما وجود خواهد داشت. در این مواقع قبل از گرفتن تصمیمات بزرگ اندکی صبر کنید.

  • در صورتی که اخیرا یکی از عزیزان خود را از دست داده‌اید، به خود اجازه داشتن غم و اندوه را بدهید. عزاداری بخش مهم و ضروری برای پردازش احساسات و گذر کردن از رویدادهای بد می‌باشد. برای گذر کردن از این اتفاقات نباید عجله کرد.

3- برای ساختن زندگی جدید گذشته خود را آزمایش کنید

برای کسب اطمینان از شروع موثر زندگی جدید خود، درباره الگوهای رفتاری گذشته فکر کنید. تغییر را توسط انگیزه‌های مناسب و صحیح انجام دهید. تکرار الگوها و رفتارهای گذشته سبب بروز تغییرات نخواهد شد. فرارکردن راه‌حل مناسبی برای حل مشکلات نیست.

  • به عنوان مثال، آیا عادت به عبور کردن از سختی‌ها بلافاصله پس از رخداد آن‌ها دارید؟ بر اساس تحقیقات انجام شده، برای ایجاد روند رشد، کار کردن بر جفت احساسات مثبت و منفی ضروری است. رفتار شما هنگام مواجه شدن با شرایط سخت چگونه است؟

4- ارزش‌های خود را آزمایش کنید

ارزش‌های شخصی شما مسیر زندگیتان را مشخص خواهند کرد. این ارزش‌ها هسته باورهای شما درباره شخصیت خود، دیگران و حتی دیدگاه عمومی شما راجع به زندگی می‌باشند. قبل از اقدام به تغییر برای شروع زندگی جدید، باید ارزش‌های خود را در معرض آزمایش قرار دهید. پس از انتخاب درست ارزش‌ها تصمیمات درستی در جهت اولویت‌بندی این ارزش‌ها بگیرید. قبول کردن شخصیت فعلی خود اولین قدم برای ایجاد تغییرات بزرگ می‌باشد.

  • از خود سوالات متفاوتی بپرسید. به عنوان مثال، چه چیزی را در انسان‌های مورد علاقه خود مورد ستایش قرار می‌دهید؟ چرا؟ چگونه این ارزش‌ها را به زندگی خود وارد کنید؟
  • در کدام بخش از صحبت‌های افراد مورد ستایش خود وجد زده خواهید شد؟ آیا هنگام شنیدن درباره اختراعات و نوآوری‌های جدید این افراد هیجان‌زده می‌شوید؟ آیا از انجام شدن پروژه‌های اجتماعی توسط این افراد مسرور خواهید بود؟ کدام بخش از صحبت‌های این افراد را بیشتر می‌پسندید؟ دقت کردن به این موضوع به شما در جهت پیدا کردن ارزش‌های زندگی خود کمک شایانی خواهد کرد.
  • هیچ ارزش والاتر و یا پست‌تری نسبت به ارزش‌های دیگر وجود ندارد. یک شخص تغییرپذیری را انتخاب کرده و دیگری ثبات را ترجیح می‌دهد. هیچ‌کدام از این ارزش‌ها اشتباه نیستند. تمام هدف از انجام این‌کار شناخت شخصیت خود و زندگی کردن در جهت ارزش‌های شخصی خود می‌باشد. لیست ارزش‌های اصلی را در اینترنت پیدا خواهید کرد.
  • تحقیقات انجام شده حاکی از اولویت بسیار بالای ارزش روابط اجتماعی میان افراد دارد. افراد حس ارزشمند بودن و احترام را نسبت به تمامی ارزش‌های دیگر در محیط کار ارجع می‌دانند. در صورت داشتن مشکل در این قسمت، برای شروع زندگی جدید خود باید تلاش‌های خود را در این زمینه انجام دهید.آزمایش ارزش‌های زندگی

5- برای ساختن زندگی جدید به بزرگی تغییر مورد نظر خود فکر کنید

برای برخی افراد شروع زندگی جدید به معنای شروع همه‌چیز از ابتدا می‌باشد. جابجایی، تغییر دوستان، شغل جدید و … از جمله تغییرات مورد نظر این افراد می‌باشد. برای سایر افراد زندگی جدید به معنای ایجاد تغییراتی کوچک مثل تغییر در عادت‌ها و یا دیدشان نسبت به زندگی می‌باشد. نسبت به میزان بزرگی تغییرات مورد نظر خود اطمینان حاصل نمایید.

  • بخش‌های مورد نظر زندگی خود  برای تغییر را مشخص کنید. چه چیزی شما را ناراحت و ناراضی خواهد کرد؟ آیا نیاز به تغییر کلی در زندگی داشته و یا تنها یک یا دو بخش را تغییر خواهید داد؟ تغییر کردن سخت است. بنابراین موفقیت بیشتری در صورت شروع از تغییرات کوچک و ایجاد تغییرات پله‌پله‌ای خواهید داشت.

6- بهترین تمرین‌های شخصی ممکن را انجام دهید

تمرین گفته‌شده در زیر به شما در جهت انتخاب اهداف مناسب در زندگی کمک خواهد کرد. بر اساس تحقیقات انجام این تمرین به شما حس شادی و انگیزه بیشتری خواهد داد. خود را در زمان آینده تصور کنید. در این آینده قدرت تغییر هرچیزی را خواهید داشت. به تمام اهداف خود قابلیت دسترسی دارید. شما در این آینده دقیقا همان شخص ایده‌آل خود خواهید بود.

  • این تمرین را با نهایت جزئیات تجسم کنید. چه کسی در اطراف شما قرار دارد؟ کجا زندگی می‌کنید؟ چه کاری انجام می‌دهید؟ چه احساسی دارید؟ تا جای ممکن تصویری روشن از آینده خود بسازید. به عنوان مثال خود را یک موزیسین موفق و مستقل به همراه یک گروه موسیقی تصویر کنید. شما با گروه خود به تمام شهرهای کشور سفر کرده و کنسرت برگذار می‌کنید.
    حال به تمامی نقاط قوت و مهارت‌های مورد نیاز برای رسیدن به آن جایگاه فکر کنید. کدام یک از این مهارت‌ها را در حال حاضر دارید؟ در کدام قسمت‌ها نیاز به بهبود دارید؟ با خود صادق باشید. در مثال بالا، برای تبدیل شدن به یک موزیسین مهارت موزیکال را در حال حاضر دارید. برای این کار به مهارت‌های شغلی نیز نیاز خواهید داشت. شاید در این زمینه نیاز به تلاش بیشتری داشته باشید.
  • تصورات خود را مثبت و واقع‌بینانه ببینید. مشخصا توانایی تبدیل شدن به سوپرمن را نخواهید داشت. اما به عنوان راهی جایگزین به ویژگی‌های خاص سوپرمن فکر کنید. در صورت علاقه به فیزیک قدرتمند خود را با بدنی تنومند و سالم تجسم کنید. در صورت علاقه به روجیه عدالت‌خواهی این شخصیت، شاید خود را به عنوان یک پلیس معرفی کنید.

7- برای ساختن زندگی جدید اهداف خود را تنظیم کنید

مسیر هزار کیلومتری با قدم اول شروع می‌شود. مسیر زندگی شما باید با قدم‌هایی همگام با زندگی جدید خود تنظیم شده باشد. تنظیم هدف‌های شخصی واضح به شما برای شروع زندگی جدید خود کمک خواهد کرد.

  • جایگاه خود را در 6 ماه، یکسال، 3 سال، 5 سال و 10 سال آینده تجسم کنید
  • اهداف خود را تنظیم کنید. از سیستم هدف‌گذاری اسمارت استفاده نمایید. اهداف اسمارت هدف‌هایی واضح، قابل اندازه‌گیری، قابل دست‌یابی، مرتبط و دارای زمان‌بندی هستند.
  • با مشخص کردن هدف بزرگ زندگی خود شروع کنید. حال این هدف را به قسمت‌ها و اهداف کوچکتر تقسیم کنید. حتی هدف‌های کوچک خود را نیز به فعالیت‌های ساده تقسیم کنید.
  • به عنوان مثال، فکر تبدیل شدن به یک افسر پلیس را در سر می‌پرورانید. برای رسیدن به این هدف نیاز به رسیدن به چندین هدف‌ کوچکتر را خواهید داشت. از جمله این هدف‌ها کار کردن روی وضعیت آمادگی فیزیکی، شرکت در آکادمی آموزشی پلیس و .. می‌باشند. حتی این هدف‌های کوچتر را نیز به فعالیت‌های مشخص و کوچک تبدیل کنید. به جای هدف رسیدن به آمادگی جسمانی، تمرین کردن به مقدار 3 بار در هفته را جایگزین کنید.
  • از داشتن تمرکز و وضوح کافی حین تغیین هدف‌های خود اطمنیان کسب کنید.تنظیم اهداف

بخش دوم : تغییرات را اعمال کنید

1- تغییرات مورد نیاز را تشخیص دهید

برای افراد دارای هدف‌های بزرگ این لیست بسیار طولانی می‌باشد. اما برای افراد با هدف‌های محدودتر عواملی همچون تغییر شغل، تغییر نگاه به زندگی و .. از جمله موارد این لیست به شمار می‌روند. باید تغییرات را در تمامی جنبه‌های زندگی نظیر فیزیکی، احساسی، اجتماعی، اقتصادی و .. در نظر بگیرید.

2- برای رسیدن به اهداف فیزیکی خود برنامه‌ریزی کنید

برای برخی افراد تغییر در وضعیت فیزیکی و سلامت احساسی مشابه با یک شروع مجدد در زندگی دارد. تغییرات فیزیکی خوشبختانه یکی از آسان‌ترین تغییرات در زندگی هستند. برای این کار عادت‌های سالم در خود به وجود بیاورید. همچنین با دکتر خود درباره بهترین برنامه‌های مناسب برای خود صحبت کنید.

  • کاهش وزن اولین هدف افراد در شروع سال جدید است. همچنین این هدف جزو اولین هدف‌هایی بوده که فورا با شکست روبرو خواهد شد. در صورت وجود مشکل در سلامتی به علت داشتن وزن زیاد، با دکتر راجع به روش‌ها و برنامه تغذیه مناسب جهت کاهش وزن خود صحبت کنید. دکتر شما احتمالا ترکیبی از عادت‌های سالم به همراه رژیم غذایی و یکسری تمرینات ورزشی به شما خواهد داد. در صورت حاد بودن مشکل، دکتر به شما عمل جراحی و یا درمان دارویی را پیشنهاد خواهد داد. همواره قبل از شروع برنامه کاهش وزن با دکتر خود مشورت بگیرید.
  • به جای تصمیم بر رعایت کردن تک تک موارد رژیم غذایی سالم، سعی در تبدیل کردن عادات سالم زیستن به یک تعهد در زندگی خود داشته باشید. مقادیر زیادی سبزیجات، میوه‌های تازه، پروتئین‌های خالص و .. در رژیم خود داشته باشید. همچنین از خوردن غذاهای پروسس‌شده و مضر خودداری کنید.
  • داشتن بدنی زیبا پنجمین هدف اشخاص در شروع سال جدید است. 80 درصد از مردم به اندازه کافی از تمرینات ایروبیک و یا عضله‌سازی در زندگی خود استفاده نمی‌کنند. حداقل 150 دقیقه در هفته به تمرینات سبک ایروبیک بپردازید. همچنین 2 بار در هفته تمرینات عضله‌سازی انجام دهید.
  • برای نشان‌دادن خود لباس‌های مناسب بپوشید. لباس پوشیدن همگام با هدف‌های خود احتمال رسیدنتان به هدف‌ها را افزایش خواهد داد.برنامه‌ریزی اهداف فیزیکی

3- برای ساختن زندگی جدید به تغییرات احساسی نیز بپردازید

تغییر دادن نحوه برخورد با احساسات زمان‌بر است. اما با انجام این‌کار اتفاقات بسیار مثبتی در زندگیتان رخ خواهد داد. تغییر احساسات دید شما نسبت به جهان و زندگی را عوض می‌کند. رشد شخصی امری همیشگی بوده و نیاز به تلاش مستمر دارد. با این حال برخی روش‌ها برای انجام این کار را در زیر می‌بینید :

  • دفترچه شکرگذاری تهیه کنید. شکرگذاری یک نوع رویکرد به زندگی است. به تمامی نکات مثبت و زیبایی‌ها توجه کنید. تمرین شکرگذاری شما را شادتر و راضی‌تر خواهد کرد. شکرگذاری انعطاف‌پذیری و سازگار بودن شما را تقویت خواهد کرد. سلامت فیزیکی شما و همچنین کیفیت خوابتان نیز با شکرگذاری بهبود خواهد یافت. هر روز به مدت 5 دقیقه به یادداشت موارد مثبت در زندگی خود بپردازید.
  • ببخشید. بخشش شما را از زخم و آسیب‌های گذشته رها خواهد کرد. دیگران را نه به خاطر آن‌ها، بلکه به خاطر خودتان ببخشید. بخشش باعث کاهش عصبانیت و نگرانی می‌شود.
  • برای شکست‌های خود سوگواری کنید. به جای سعی در گذشتن از اتفاقات به خود زمانی برای اندوه و سوگواری بدهید. سوگواری صحیح نیازمند زمان است.
  • نسبت به احتیاجات خود آگاه باشید. همه انسان‌ها احتیاجاتی دارند. داشتن نیاز خودخواهی نیست. نیازی به جواب مثبت دادن به هر خواسته‌ای وجود ندارد. با اهمیت دادن به خود، احساس بهتری خواهید داشت. با این کار با دیگران بهتر ارتباط برقرار خواهید کرد.

4- تغییرات جغرافیایی مورد نیاز خود را تشخیص دهید

برخی اوقات جابجایی به مکان جدید برای داشتن حس شروع دوباره کافی می‌باشد. احتمالا با این کار دوستانی جدید، شغلی جدید و همچنین با جامعه هدف جدیدی روبرو خواهید شد. تغییرپذیری و سازش را تمرین کنید. با افراد جدید ارتباط برقرار کنید. مهارت‌های مورد نیاز برای زندگی جدید خود را به دست آورید.

  • بیرون آمدن از محدوده امن (Comfort Zone) باعث بهبود عملکرد و همچنین افزایش شانس موفقیت خواهد شد. حین قرار گرفتن در شرایط جدید و سخت احتمالا تلاش بیشتر و توجه بیشتری خواهید داشت.
  • تحقیقات خود را جهت انتخاب بهترین مکان مناسب برای زندگی انجام دهید. عوامل مورد بررسی شامل میزان جرم و جنایت در منطقه، نرخ بیکاری، هزینه متوسط زندگی و … می‌باشد.
  • با بعضی از افراد موجود در مکان مورد نظر صحبت کنید. از شهر مورد نظر دیدن نمایید. هر چه بیشتر اطلاعات داشته باشید، برای شروع زندگی جدید خود آماده‌تر خواهید بود.

5- در مسیر ساختن زندگی جدید روابط خود را بسنجید

شروع زندگی جدید با وجود آدم‌های سمی بسیار سخت خواهد شد. در بعضی موارد برای امنیت بیشتر خود نیاز به حذف آدم‌های اضافی دارید. این افراد برای گذران وقت مناسب نیستند. در صورت حذف آن‌ها از زندگی خود خوشحال‌تر خواهید بود. روابط فردی در بهبود حس شما نسبت به خود موثر هستند. بر اساس تحیقات انجام شده، بسیاری از رفتارهای افراد تحت تاثیر روابط اجتماعی آن‌ها با سایر افراد است. عوامل مناسب نبودن شخص برای رابطه را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • در حین گذراندن وقت با این اشخاص شاهد احساس خستگی و تخلیه‌شدن انرژی در خود خواهید بود.
  • حین بودن در کنار این افراد هیچ کار درستی قابل انجام نیست. این افراد تمامی رفتار و اعمال شما را قضاوت می‌کنند.
  • این افراد پشت سر شما صحبت‌هایی خواهند کرد.
  • قادر به اشتراک گذاشتن احساسات، افکار، نیازها و .. با این افراد نخواهید بود.
  • برای اشخاص دارای اعتیاد بهترین روش جدا شدن از مکان‌ها و افراد محرک اعتیاد می‌باشد. در صورت داشتن اعتیاد به مواد مخدر، دبدن دوستان معتاد و یا آشنایان آنها نشانه‌های اعتیاد را دوباره در شما زنده خواهد کرد.سنجش روابط زندگی جدید

6- زندگی اجتماعی خود را پاکسازی کنید

خلاص‌شدن از دست آدم‌های سمی اغلب امری سخت تلقی می‌شود. رها کردن روابط ناسالم به شما در جهت داشتن زندگی شادتر و سالم‌تر کمک خواهد کرد. به برخی روش‌ها برای گذشتن از روابط ناسالم در زیر اشاره شده است:

  • ابتدا با شخص مقابل صحبت کنید. برخی اوقات شخص مورد نظر از آزاردهنده بودن رفتار خود مطلع نیست. احساسات خود را آزادانه با شخص مقابل به اشتراک بگذارید.
  • تصمیم نهایی خود را برای حذف کردن و یا حذف نکردن شخص مقابل از زندگی خود بگیرید. افراد مورد علاقه ما در زندگی برخی اوقات دست به انجام کارهای غلط می‌زنند. این به معنای نیاز به حذف کردن کلی این اشخاص نیست.
  • ارتباط خود را با افراد سرزنده بیشتر کنید. لیستی از افرادی که به شما شادی و رضایت هدیه داده تهیه کنید. برای آسان‌تر شدن فرآیند حذف آدم‌های سمی از زندگی خود، انسان‌های مثبت و مورد علاقه خود را جایگزین آنها کنید.
  • از مکالمه مجدد با آدم‌های سمی خودداری کنید. در صورت گرفتن تصمیم نهایی بر قطع رابطه با شخصی خاص، نیازی به صحبت کردن دوباره با او نخواهید داشت.

7- زندگی مالی جدید خود را شروع کنید

هیچ‌وقت برای ایجاد تغییراتی تازه در زندگی مالی دیر نیست. شاید نیاز به ذخیره کردن پول برای شروع زندگی جدید خود را داشته باشید. شاید برای خرید خانه و یا اجاره نیازمند پول هستید. به اهداف خود نگاه کرده و روش مناسب برای برای ذخیره‌سازی و مدیریت پول خود را پیدا کنید.

  •  مشاوره با یک مشاور مالی مخصوصا هنگام پیچیده‌بودن اهداف مالی بسیار موثر است.
  • وضعیت مالی خود را بررسی کنید. سرمایه و بدهی‌های خود را برای گرفتن تصمیمات بهتر ارزیابی کنید.
  • در صورت بیشتر بودن میزان بدهی‌ها از توان مالی پرداختیت شما، احتمال ورشکستگی وجود خواهد داشت. تصمیم در مورد ورشکستگی تصمیم جدی و سخت است. برای انجام این‌کار با مشاوران مخصوص مشورت کنید.

8- برای ایجاد تغییراتی در وضعیت شغلی خود برنامه‌ریزی کنید

شروع شغل جدید روشی عالی برای بازسایی شما می‌باشد. بسیاری از افراد از شغل خود ناراضی هستند. بیرون آمدن از شغل غیرمناسب راهی عالی برای شروع زندگی جدید است. ارزش‌های اصلی زندگی خود را پیدا کنید. سپس بهترین شغل مناسب با توجه به آن ارزش‌ها را بیابید.

  • توانایی‌ها و مهارت‌های خود را در نظر بگیرید. در چه کارهایی مهارت دارید؟ چه اطلاعاتی دارید؟
  • با توجه به وضعیت فعلی خود را محدود نکنید. شما توانایی رسیدن به هر جایگاهی را خواهید داشت.
  • معنی شکست را در ذهن خود عوض کنید. از شکست به عنوان تجربه‌ای آموزنده یاد کنید. به جای تمرکز بر روی ایرادات و مشکلات کار خود، به درس‌های آموزنده در پس آن رویدادها توجه کنید.
  • برای شغل خود اهدافی بر پایه سیستم هدف اسمارت (SMART) تعیین کنید.تغییر در وضعیت شغلی

9- با دیگران صحبت کنید

هنگام شروع زندگی جدید، صحبت کردن با اشخاص دارای زندگی مطلوب شما بسیار مفید می‌باشد. این افراد به شما ایده‌هایی جهت رسیدن به زندگی جدید می‌دهند. پرسیدن مسیر رسیدن به اهداف از سایر افراد، به ساختن شبکه‌های قدرتمند ارتباطی میان خود و دیگران نیز کمک خواهد کرد.

  • از افراد سوالاتی سخت در راستای زندگی جدید خود بپرسید. به عنوان مثال، جزئیات راه‌های رسیدن به اهداف را بررسی کنید. دانستن جزئیات زندگی افراد به شما در جهت مقابله کردن با مشکلات و ناملایمتی‌های زندگی کمک خواهد کرد.
  • هنگام صحبت‌کردن با افراد دیگر از اطلاعاتی آموزنده و جدید بهره‌مند خواهید شد. این اطلاعات به راحتی یافت نخواهد شد.

10- از دیگران کمک بگیرید

شروع زندگی جدید مسیری ترسناک است. محیط خود را با افراد حامی و مشوق پر کنید. آگاه بودن از داشتن منابع حمایتی احساسی به شما در جهت داشتن احساس قدرت و مواجه شدن با زندگی جدید خود کمک خواهد کرد.

  • در صورت نداشتن خانواده و یا دوستانی حامی، از طرق دیگر حمایت مورد نیاز خود را دریافت کنید. گروه‌های حمایتی از جمله این مکان‌ها به شمار می‌رود.

بخش سوم : خوشحال بمانید

1- روحیه خود را چک کنید

انجام تغییرات بزرگ برای شروع زندگی جدید نیازمند تلاش، فداکاری و صبر می‌باشد. این‌کار همچنین استرس‌زا می‌باشد. هر از گاهی روحیه خود را چک کنید. چه احساسی دارید؟ آیا در زمینه‌ای خاص نگرانی دارید؟ داشتن دفترچه‌ای برای نوشتن احساسات به شما در فهمیدن بهتر احساسات خود کمک خواهد کرد. همچنین این کار زمینه‌های نیازمند تغییر زندگیتان را مشخص خواهد کرد.

  • تغییرات بزرگ احتمال برانگیخته‌شدن احساسات را به همراه دارند. در صورت احساس مداوم ناراحتی، پوچی، از دست دادن لذت‌های زندگی، تغییر در چرخه خواب و … از دیگران کمک بگیرید. با دکتر و یا متخصص سلامت روحی روانی تماس بگیرید. در صورت داشتن احساسات مرتبط با خودکشی و … سریعا به روان‌درمانی بپردازید. در این افراد نیاز به مصرف قرص‌ها و سایر روش‌های دارودرمانی نیز وجود دارد.زندگی جدید چک کردن روحیه

2- در طول مسیر تغییراتی ایجاد کنید

یادگیری سازگارشدن با موانع و مشکلات در مسیر رسیدن به زندگی جدید ضروری می‌باشد. شروع شغل جدید به معنای از بین رفتن همیشگی احساسات منفی نمی‌باشد. جابجایی به مکان جدید به معنای عدم دلتنگی نسبت به مکان قبلی نمی‌باشد. اقداماتی جهت افزایش سازگاری با رویدادها انجام دهید.

  • در طول مسیر ساختن زندگی جدید با موانع و مشکلاتی روبرو خواهید شد. این مشکلات را به چشم شکست نبینید. به تلاش برای به دست آوردن اهداف خود ادامه دهید.

3- مشاوره با مشاور و یا تراپیست را در نظر بگیرید

حتی در صورت احساس نبود هیچ مشکل بر سر راه ساختن زندگی جدید، مشاوره با مشاور و یا تراپیست کمک‌کننده است. مشاوران و تراپیست‌ها به شما جهت گرفتن تصمیمات بهتر در زندگی و مواجه شدن با احساسات منفی کمک خواهند کرد.

  • برخی افراد معتقد به عدم نیاز افراد با مشکلات کم در زندگی به مشاوره می‌باشند. به عقیده این افراد مشاوره تنها به مشکلات خیلی ضروری کمک خواهد کرد. اما حقیقت چیز دیگری است. مراجعه به مشاور همانند مراجعه به دندانپزشک و یا فعالیتی نظیر تمیزکاری می‌باشد. مشکلات قبل از تبدیل شدن به شرایط حاد به صورت جزئی رخ می‌دهند.
  • برخی افراد مراجعه به مشاور و یا روان‌شناس را به عنوان ضعف قلمداد می‌کنند. این عقیده بر خلاف واقعیت می‌باشد. در حقیقت مراجعه کردن به مشاور به معنای اهمیت دادن شخص به شخصیت و زندگی خود می‌باشد.زندگی جدید مشاوره با مشاور

 

مقاله “زندگی جدید : چگونه یک زندگی جدید را بسازیم و شروع کنیم ؟”، ترجمه امیر شیرین زاده، روانشناس و رواندرمانگر بالینی می باشد. این مقاله توسط نیکولت تورا ، مشاور حرفه‌ای نگارش شده است. اصل مقاله را به زبان انگلیسی می توانید در لینک زیر مشاهده کنید:

https://www.wikihow.com/Start-a-New-Life

در انتخاب تراپیست مناسب مشکل دارید؟

ما در اینجا هستیم تا به شما در انتخاب بهترین تراپیست کمک کنیم.

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه یک زندگی جدید را بسازیم و شروع کنیم ؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا