چقدر خواب نیاز داریم ؟

چقدر خواب نیاز داریم ؟ میزان خوابی که هر کس نیاز دارد بستگی به چند عامل دارد ، یکی از مهمترین آنها سن است.

نوزادان ، نوجوانان و بزرگسالان چقدر به خواب نیاز دارند ؟

نوزادان به طور کلی به 16 ساعت خواب نیاز دارند، در حالی که نوجوانان به طور میانگین به 9 ساعت نیاز دارند. برای بیشتر افراد بزرگسال 7 الی 8 ساعت خواب شبانه کافی است، هرچند که برخی از اشخاص به کمتر از 5 ساعت و برخی دیگر بیشتر از 10 ساعت خواب روزانه نیاز دارند.

زنان باردار به چه مقدار خواب نیاز دارند ؟

زنان باردار در سه ماه اول بارداری به چند ساعت خواب بیشتر نیاز دارند ، این امر کاملا طبیعی است. آنها ممکن است در طی روز یک یا دوبار نیاز به چرت زدن پیدا کنند.

چند ساعت خواب نیاز داریم؟
چند ساعت بخوابیم؟

طی شرایط مختلف به چقدر خواب نیاز داریم ؟

مقدار خواب مورد نیاز هر شخص به محروم ماندن از خواب طی شبانه روز گذشته هم بستگی دارد، هر چقدر از خواب محروم شود، بیشتر به خواب نیاز پیدا  می کند. کم خوابی یک “بدهی خواب” ایجاد میکند، درست مانند وقتی از یک بانک وام می گیریم و بدهکار بانک می شویم. در نهایت بدن شما برای ترمیم خود طلب بدهی را میکند.

به نظر نمی رسد، وقتی به خواب نیاز داریم به کم خوابی عادت کنیم. وقتی دچار کم خوابی می شویم در قضاوت، محاسبات، عکس العمل مناسب و چند فعالیت ذهنی دیگر دچار اختلال می شویم.

تاثیر سن و سال بر زمان خواب چطور است ؟

افراد هرچقدر بزرگتر میشوند نیاز آنها برای خوابیدن کمتر میشود، هرچند که تقریبا همه آنها در بزرگسالی به یک میزان به خواب نیاز دارند.

تقریبا نیمی از اشخاص بالا 65 سال از اختلالات خواب رنج میبرند، مدت خواب عمیق آنها بسیار کوتاه است، یا هیچگاه تکمیل نمیشود. احتمالا، این تغییرات در سالخوردگی عادی است، یا نتیجه درمانهای پزشکی و مصرف داروهای مختلف است.

چند مورد از اختلالات خواب

کارشناسان بر این عقیده هستند : اگر شما طی روز احساس خواب آلودگی کنید، حتی در هنگام انجام فعالیتها مختلف، شما خواب کافی نداشته اید. اگر به طور معمول در مدت 5 دقیقه بعد از دراز کشیدن به خواب بروید، احتمالا کسر خواب شدید دارید. در خیلی از موارد نادر این نشانه یک اختلال خواب است. چرت زدنهای متناوب در طی روز گونه دیگری از اختلالات خواب است. در خیلی از مواقع آنها نمیداند که دچار سندرم چرتهای متناوب هستند.

 

نشانه های اختلالات خواب
اختلالات خواب

برخی از اثرات کم خوابی

فعالیتهای گسترده ذهنی برای مغز مثل “شمعی است که از هر دو سر آن را روشن کرده اید” و ذهن را به شدت خسته میکند. در این حالت شما به خواب نیاز پیدا میکنید. در جوامع امروزی محرومیت از خواب و کم خوابی به یک پدیده طبیعی تبدیل شده است. آیا تا به حال به این فکر کرده اید در هنگام رانندگی چقدر به خواب نیاز داریم ؟

برخی از مطالعات به وضوح نشان میدهند، کم خوابی به شدت خطرناک است. افراد محروم شده از خواب در یک دستگاه شبیه ساز رانندگی مورد آزمایش قرار گرفته اند، آنها مانند افراد مست هماهنگی کمی بین دستها، پاها و چشمهای خود داشتند. همچنین کمبود خواب اثرات مضر الکل بر بدن را افزایش میدهد.

اثرات کم خوابی
اثرات کم خوابی بر روی افراد

فقط در ایالات متحده رانندگان خواب آلود مسئول 100000 تصادف وسایل نقلیه  و 1500 مرگ در سال هستند. از آنجا که خواب آلودگی آخرین مرحله مغز قبل از خوابیدن است، رانندگی در حین خواب آلودگی به فاجعه منجر میشود. کافئین و سایر محرکها نمی توانند به اثرات کم خوابی و خواب آلودگی غلبه کنند. بنا به یک تحقیق مشخص شده است، اگر حین رانندگی نمی توانید تمرکز نگاه خود را حفظ کنید، یا خمیازهای خود را متوقف کنید، یا نمی توانید چند کیلومتر آخری را که طی کردید به یاد بیاورید، شما بشدت خواب آلود هستند و رانندگی بسیار خطرناک است.

در انتخاب تراپیست مناسب مشکل دارید؟

ما در اینجا هستیم تا به شما در انتخاب بهترین تراپیست کمک کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا