چگونه ترک کردن شخص خودشیفته را آسان کنیم؟

ترک کردن شخص خودشیفته، ممکن است روزی برای فردی که همسر چنین شخصی است اتفاق بیافتد. هر چند ترک کردن شخص خودشیفته راهی سخت و دشوار به نظر می‌رسد؛ و‌لی ممکن است آخرین راه ممکن برای به دست آوردن آرامشتان باشد. اگر نمی دانید چگونه یک فرد خودشیفته را تشخیص دهید؟، بهتر است ابتدا از خودشیفته بودن طرف مقابلتان اطمینان حاصل کنید.

ترک کردن شخص خودشیفته از ابعاد مختلفی می‌تواند به چالش بزرگی‌ تبدیل شود. افراد خودشیفته با جذابیت خود یک رابطه را ایجاد می‌کنند؛ ولی به‌ تدریج به کنترل جدی و سخت‌گیرانه افرادی می‌پردازند که نزدیک‌ترین رابطه را با آنها دارند تا جایی‌ که این کنترل می‌تواند با خشونت فیزیکی نیز همراه شود.

بنابراین اگر با فردی در ارتباط هستید که خودشیفته به‌نظر می‌رسد؛ بهتر است از همین حالا تلاش کنید خود را قوی‌تر کنید؛ چرا که روز مبادا از آنچه که فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تر است. 

برای انجام موفق ترک کردن شخص خودشیفته، بهترین کار در همین مرحله اول یافتن یک روانشناس خبره است. در مرحله دوم نیز شما باید مهارت‌هایی را بیاموزید تا ترک کردن شخص خودشیفته با کم‌ترین آسیب به شما، به سرانجام برسد.

این مهارت‌ها به شما کمک می‌کند تا برای ترک کردن شوهر خودشیفته به مرحله سوم وارد شوید و به این رابطه تاسف‌بار برای یک‌بار و برای همیشه پایان دهید؛ آنهم با بهره بردن از استراتژی‌های که سلامت و موثر بودن این روش را تضمین می‌کند.

مرحله اول ترک کردن شخص خودشیفته 

مرحله اول ترک کردن شخص خودشیفته پیدا کردن حامی پشتیبان است.

یافتن یک روانشناس یا مشاور برای ترک شخص خودشیفته

یافتن حامی و مددکار را از جمع خانواده و دوستان شروع کنید. البته ترک کردن شخص خودشیفته یک فرآیند است؛ پس اگر بتوانید یک گروه ترکیبی از دوستان و خانواده را در کنار خود داشته باشید تا به آماده‌سازی شما برای این آزمون بزرگ کمک کنند، روند ترک کردن شخص خودشیفته نیز بسیار راحت‌تر انجام خواهد شد.

نخستین شرط موفقیت در ساختن گروهی برای حمایت از ترک کردن شخص خودشیفته رعایت صداقت با دوستان و خانواده‌ است تا از عمق و عقبه روابط شما با فرد خودشیفته آگاه شوند. صادقانه به آنها بگویید که تصمیم به ترک کردن شخص خودشیفته گرفته‌اید و به همراهی و مساعدت آنها نیاز مبرم دارید. 

گاهی یافتن جملات مناسب سخت است؛ ولی سال‌ها تجربه به ما نشان داده استفاده از جملات نمونه می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد. به آنها بگویید: من تصمیم دارم هر چه زودتر رابطه‌ام را با شاپور قطع‌ کنم. از این رابطه اصلا راضی نیستم. نحوه برخورد او، من را خسته و عصبی کرده است. حالا من واقعا به حمایت شما نیاز دارم تا بتوانم این رابطه کذایی را با آرامش تمام کنم.

حال که نخستین گام را برای ترک کردن شخص خودشیفته برداشتید، به سراغ گام دوم می‌رویم که استفاده از روان درمانگر و مشاور است.

ارتباط با درمانگر برای ترک فرد خودشیفته

ارتباط با درمانگر یا مشاور برای ترک کردن شخص خودشیفته به این معنا است که شما می‌خواهید رفتارها و مهارت‌های لازم را برای اجرای روش ساختن زندگی جدیدی تجربه کنید.

ترک کردن یک دوست قدیمی یا شریک زندگی خود شیفته نیاز به شجاعت کافی دارد. اگر خودباوری شما در طی این رابطه تضعیف شده باشد ترک کردن شخص خودشیفته به کار دشوارتری تبدیل خواهد شد. پس برای طی این مسیر دشوار نیاز به روانشناس متبحری دارید که سابقه و تجربه خوبی در رهایی افرادی مثل شما از آسیب‌های رابطه با فرد خودشیفته را در چنته داشته باشد.

البته باید بدانید رابطه با درمانگر متبحر و بهره‌بردن از تجارب ارزشمند او نیاز به نظم و استمرار شرکت در جلسات مشاوره دارد؛ چرا که ترک کردن شریک زندگی خودشیفته کار پر افت و خیزی است.

 ارتباط آنلاین نیز راه مناسبی برای استفاده از خدمات درمانگران در  ترک کردن شخص خودشیفته است. سایت‌هایی هستند که نه تنها سال‌ها به این کار مشغول هستند؛ بلکه در ارائه انواع خدمات مشاوره و حل اختلاف روانشناسی و روانپزشکی تبحر ویژه‌ای دارند. 

ارتباط با درمانگر برای ترک فرد خودشیفته
راهنمایی و مشاوره درمانگر برای قطع ارتباط با شخص خودشیفته

درعین‌حال استفاده و مطالعه صفحات سایت‌های مشاوره در ترک کردن شخص خودشیفته به شما کمک می‌کند تا بینش بهتری نسبت به حل مسائل خود داشته باشید، در عین اینکه سوابق حرفه‌ای خدمات آنلاین روانشناسی و روان درمانگری این مراکز را در حل مشکل ترک کردن شخص خودشیفته بررسی خواهید کرد. 

یافتن گروه‌های حمایتی در محله و منطقه زندگی شما

یافتن گروه‌های حمایتی در محله و منطقه زندگی شما فرصت مناسبی برای استفاده از تجربه افرادی است که برای تحقق آرزوی ترک کردن شخص خودشیفته در تلاش هستند.  آنها را ملاقات کنید و با آنها گپ بزنید. با شنیدن ماجراهای عبرت‌آموز آنها و افت‌وخیزهایی که در رابطه‌ با شخص خودشیفته از سر گذرانده‌اند ایده‌های جدیدی پیدا کنید. حتی با بررسی رابطه‌هایی که هنوز ادامه دارند، به چشم‌انداز باارزشی برای رهایی و شروع یک زندگی جدید دست پیدا کنید. 

 یک روانشناس حرفه‌ای و با تجربه به احتمال زیاد در مدیریت و رهبری  چند گروه برنامه‌ دورهمی مراجعین و کلاس‌های جمعی نیز فعال است که باعث تسریع در کارها می‌شود.

البته شاید در محله شما فرصتی برای شرکت در دورهمی به‌ویژه با هدف ترک کردن شخص خودشیفته وجود نداشته باشد، ولی در سایت‌های روانشناسی برنامه‌های دورهمی مراجعین و شرکت کنندگان در دسترس قرار گرفته و شرکت در یک برنامه ۱۲ جلسه‌ای گروه درمانی می‌تواند به اندازه یک دوره آموزشی ویژه و موفق تاثیرگذار باشد.

انتخاب یک وکیل با تجربه

انتخاب یک وکیل با تجربه به‌ويژه زمانی که رابطه شما با طلاق پایان می‌یابد ایده بسیار خوبی است. گاهی در تجربه ترک کردن شخص خودشیفته به‌واسطه عمق روابط گذشته بحث‌های مالی و حقوقی خاصی نیز ممکن است بروز کند که انتخاب یک وکیل با تجربه از ظهور مشکلات بیشتر جلوگیری خواهد کرد.

در ترک کردن همسر خودشیفته و ماجرای طلاق، شما به کمکی بیش از حضور یک میانجی نیاز دارید. برای استخدام وکیل نیز با یک برنامه‌ریزی و پرس‌وجوی دقیق وارد بحث انتخاب یک وکیل با تجربه شوید؛ چرا که یافتن وکیلی که در قانون حمایت از خانواده و طلاق متبحر است، راه را برای ترک کردن شخص خودشیفته هموار می‌کند. با وکیل خود صادق باشید و همه آنچه را که می‌دانید به علاوه تأکید بر خودشیفتگی همسر با او مطرح کنید.

حال که ماجرای شما به داستان طلاق و جدایی نزدیک شده، بهتر است نحوه ارتباط با همسر خودشیفته را از طریق پیامک یا شبکه اجتماعی یا حتی ایمیل به‌نحوی کنترل شده‌ای تنظیم کنید؛ زیرا بسیاری از این مراودات ثبت شده می‌تواند در روشن شدن ابعاد زندگی و درک دشواری‌های رابطه با فرد خود‌شیفته به قاضی کمک کند. 

پس از ترک شخص خودشیفته به کجا برویم؟

هر چند ترک کردن شوهر خودشیفته به‌مفهوم رهایی است؛ ولی به‌معنای شروع تجربه زندگی مستقل نیز هست. شما باید بدانید که زندگی مستقل شما در کجا شروع خواهد شد. نخستین گزینه شما می‌تواند موهبت همراهی و زندگی با عضوی از خانواده یا دوستی نزدیک باشد؛ لیکن شاید بسیاری از این بخت برخوردار نباشند، پس باید به فکر تهیه یک آپارتمان یا خانه جدید باشید.

یافتن خانه جدید می‌تواند روند طولانی باشد؛ بنابراین از چند هفته قبل باید به فکر تهیه مواردی همچون مبلغ رهن، هزینه اجاره ماه اول، کمیسیون بنگاه و حتی هزنیه‌های جدید رفت‌وآمد یا تعمیرات اولیه و… باشید.

پیشنهاد ما این است که اگر شریک زندگی شما تجربه خشونت و استفاده از زور با خشونت داشته بهتر است علاوه بر تعجیل در شروع زندگی مستقل این کار را غیر‌منتظره و ناگهانی انجام دهید تا حداقل دسترسی ممکن به شما برای شوهر خودشیفته وجود داشته باشد. خشونت خانگی موضوع بسیار جدی است و نمی‌توان گفت چون فقط یک‌بار اتفاق افتاده است دوباره تکرار و تجربه نخواهد شد؛ پس در ترک کردن شخص خودشیفته به آن توجه کنید.

پس از ترک شخص خود شیفته به کجا برویم
تعیین مکان زندگی جدید پس از ترک فرد خودشیفته

از سمتی گاهی تامین پول و هزینه برای مکان جدید وقت‌گیر است و هراس از تجربهٔ دوباره خشونت خانگی می‌تواند بسیار عذاب‌آور باشد. در این اوقات بهترین کار تماس با روانشناس یا مشاور به منظور یافتن خانه‌های امن برای زنان بی‌سرپرست یا بد‌سرپرست است که از طریق تماس با سامانه ۱۲۳ نیز میسر است.

مرحله دوم ترک کردن شخص خودشیفته

مرحله دوم ترک کردن شخص خودشیفته یادگیری مهارت‌های جدید برای ترک فرد خودشیفته است.

چگونگی تعیین مرزهای جدید با شریک قدیمی خودشیفته

تعیین مرزهای جدیدی با شریک قدیمی و خودشیفته با چاشنی جدیت و قاطعیت نوید‌بخش روزهای خوبی برای اعصاب شما است. تجربه زندگی با فرد خودشیفته باعث می‌شود مرزهای هویت شخصی شما کم‌رنگ‌تر و بی‌اثرتر شوند؛ از همین جهت در روند ترک کردن شخص خودشیفته به زمانی می‌‌رسید که پرچم اقتدار را بر سر مرزهای خود برپا کنید و با هر تجاوزی به حریم شخصی خود با جدیت برخورد کنید. 

نگران نباشد این اقتدار نیاز به اسلحه و پوشیدن لباس جنگ ندارد؛ بلکه شما باید هرگاه با اصرار شریک زندگی‌تان به انجام کاری روبه‌رو شدید که به انجام آن راغب نیستید، محکم دربرابر او بایستید و به او بگویید: نه، من این کار را انجام نمی‌دهم.

چگونگی تعیین مرزهای جدید با شریک قدیمی خودشیفته
تعیین باید و نبایدها در رابطه با شریک خودشیفته

علاوه بر یادگیری در مهارت نه گفتن، شفافیت در خطوط مرزی و اعمال عواقب آن بسیار مهم است. مثلاً اگر این بار فیزیک بدن شما مورد انتقاد فرد خودشیفته قرار گرفت با صراحت به او بگویید که از این کار او ناراحت هستید، باید عذرخواهی کند وگرنه او را ترک می‌کنید.

این دقت می‌تواند شامل  نظرات افراط‌گرایانه درباره نحوه لباس و پوشش شما و هر مورد شخصی دیگری نیز باشد و مهم این است که شما قاعده طلب عذرخواهی یا ترک کردن شخص خودشیفته را کنار نمی‌گذارید.

توسعه زندگی خارج از رابطه با فرد خودشیفته

پس از ترک کردن شخص خودشیفته به‌سرعت متوجه می‌شوید با زمان زیادی از اوقات فراغت و تنهایی روبه‌رو هستید که بدون برنامه‌ریزی قبلی کسل کننده و حتی هراس‌آور نیز هستند.

اینجاست که باید فهرست برنامه‌های روزانه خود را به‌روزرسانی کنید و همراهی با دوستان، یافتن سرگرمی شخصی جدید و روش‌های نو برای استفاده از اوقات فراغت با کارهای لذت‌بخش و آرام‌بخش را در آن بگنجانید. در یک کلام باید یاد بگیریم، چگونه شاد باشیم؟

نیازی نیست سفر به قلعه دماوند را در برنامه خود جای دهید تا سقف آرامش را تجربه کنبد. تجربه صرف یک نهار ساده یا صرف یک نوشیدنی با دوستان صمیمی و یک‌دل در آخر هفته شما را به اوج لذت و آرامش می‌رساند. 

درعین‌حال مهارت‌های فنی یا هنری وجود دارد که همه ما  از کودکی در عطش تجربه آن می‌سوزیم. حالا فرصت دارید که  آنها را ادامه دهید یا شروع کنید.

نگاهی به خودتان در آینه بیندازید. به‌سرعت فردی را خواهید یافت که باید در تمام مدت عمر خود بیشتر از همه به مراقبت از او می‌پرداختید. حال زمانی است که دستی به موهای خود بکشید. با روش‌های طبی پوست خود را جلا ببخشید و با  انجام برنامه‌های ورزشی مفرح کمی به رشد و استقامت ماهیچه‌ها کمک کنید؛ چرا که از قدیم گفته‌اند عقل سالم در بدن سالم است. 

شرکت در فعالیت‌های مشترک یا عضویت در گروه‌های مختلف یا سازمان‌های مردم نهاد،‌ از بافتن یک لباس بافتنی گروهی تا تلاش برای یافتن لباسی جدید برای هزاران کودک بی‌سرپرست از گزینه های جذاب این مرحله برنامه نجات و ترک کردن شخص خودشیفته است. با کمی مطالعه به‌زودی متوجه خواهید شد که چگونه سرگرمی داشته باشیم؟

اهمیت تقویت عزت نفس قبل از ترک کردن شخص خودشیفته

میل شدید تسلط خودشیفتگان بر شریک زندگی و همراهان‌شان قابل انکار نیست. این میل مخرب باعث تاثیرات منفی و عمیقی بر عزت‌نفس دیگران می‌شود. اگر این مرحله از رابطه با فرد خودشیفته را تجربه کردید باید به پروسه تقویت عزت نفس قبل از ترک کردن شخص خودشیفته نگاهی جدی داشته باشید.

یک روش تقویت عزت‌نفس به چالش کشیدن افکار نادرست آن هم زمانی است که در ذهن ما ظاهر می‌شوند. ممکن است بعد از انجام یک کار اشتباه ندای سرزنش‌گر و غم‌افزایی در ذهن شما بپیچید که تو یک احمق هستی. 

این هنگامی است که باید این صدای را متوقف کنید و از خود بپرسید: آیا این حقیقت دارد؟ یا چون هم‌اکنون ناامیدی وجودم را تسخیر کرده چنین قضاوتی دارم؟ پس باید فکر نادرست را با یک فکر درست جایگزین کنید و به خود بگویید من یک اشتباه احمقانه کردم و این ممکن است برای همه اتفاق بیفتد.

اهمیت تقویت عزت نفس قبل از ترک کردن شخص خودشیفته
با تقویت عزت نفس به ترک کردن فرد خودشیفته بپردازید

تمرکز شما باید در هر موقعیتی به نیمه پر لیوان باشد و حتی اگر شغل خود را از دست دادید با خود بگویید: خیلی خوب شد، واقعا دیگر حوصله‌ام از این شغل سر رفته بود. حالا وقت خوبی است که در شغلی تلاش کنم که مدت‌ها منتظر فرصتی برای انجام آن بودم. در واقع تمرکز شما وابسته به افزایش قدرت تجزیه و تحلیل شما است.

در روند ترک کردن شخص خودشیفته، مشوق خودتان باشید و بدانید کسی بهتر از شما نمی‌تواند این کار را انجام دهد. اگر می‌خواهید به چیزی با جایی برسید با خود زمزمه کنید، موفق خواهم شد فقط باید تلاش کنم و از پس این کار برمی‌آییم؛ چرا که جوینده یابنده است. 

تلاش‌های موذیانه‌ٔ شریک خودشیفته

گاهی شرکای زندگی به‌خصوص از جنس خودشیفته بسیار بی‌رحم می‌شوند و تلاش‌های موذیانه‌‌ای انجام می‌دهند که یکی از آنها تحریک حس حسادت همسران است. در حقیقت آنها هدف شوم خودم را در پشت تحریک حسادت و ناراحت کردن شما قرار داده‌اند تا به‌وقت لازم به منافع خود دست پیدا کنند. این اهداف طیف گسترده‌ای دارند و از احساس لذت بردن و سرگرم شدن از ناراحتی شما تا احساس امنیت از توجه شما متنوع هستند.

بهترین استراتژی در جواب این کنش‌ها، عدم واکنش به نظریات و رفتارهای آنها است. البته شاید کار سختی باشد؛ ولی اگر این بار متوجه نگاه‌های خیره و زننده همسر خودشیفته  به جنس مخالف شدید با درایت و خویشتن‌داری آن‌ها را نادیده بگیرید.

اگر رفتار و گفتار همراه با ستایشی همسر شما به وصف زیبایی جنس مخالف کشیده شد، با تأیید نظرات آنها، این‌طور نشان دهید که این  تعریف‌ها باعث ناراحتی و حسادت شما نشده و بعد از به‌صورت خیلی طبیعی موضوع بحث را عوض کنید.

مرحله سوم ترک کردن شخص خودشیفته 

مرحله سوم ترک کردن شخص خودشیفته اثبات رویه و حفظ تداوم آن است.

عزم و جدیت خود را به فرد خودشیفته نشان دهید 

این بسیار مهم است که شما نشان بدهید در عزم خود جدی هستید. پس اگر تصمیم به ترک کردن خانه دارید و البته طبق گام‌های قبلی آماده‌سازی لازم را انجام داده‌اید، باید زمان خداحافظی را نیز اعلام کنید. حتی همین اعلام باعث می‌شود که فرد خودشیفته متوجه شود که  ادعای شما تنها یک ایده نیست؛ بلکه یک برنامه قابل انجام و برنامه‌ریزی شده است.

اگر به‌دنبال یک اعلان رسمی و تاثیرگذار هستید این جمله را امتحان کنید. با اقتدار بگویید: آخر این ماه جمعه است و من اینجا را ترک می‌کنم تا در خانه جدید که برای خودم تهیه کردم زندگی کنم. این را گفتم تا اگر به قرارداد جدیدی برای ماندن در این خانه نیاز داری، تکلیف خود را بدانی.

عزم جدی خود را به فرد خودشیفته نشان دهید
جدیت در رفتار و تعامل با فرد خودشیفته

مواظب باشید در چاله تهدید نیافتید. نه تنها کلام شما باید قاطع باشد؛ بلکه باید آن را به‌صورت عملی هم انجام دهید. تهدید به ترک کردن شخص خودشیفته تنها چند وقتی اوضاع را آرام نگاه می‌دارد؛ پس هر وقت مطمئن شدید که می‌توانید به موقعیت جدید خود منتقل شوید، آن را اعلام کنید و بر گفته خود استوار بمانید.

التماس فرد خودشیفته شما را در ترک کردن او سست نکند

واقعیت  این است که همسر خود شیفته نمی‌خواهد شما را از دست بدهد؛ چرا که به شدت نیازمند آن چیزی است که تاکنون از شما دریافت کرده است؛ پس شاهد تلاش‌های زیادی برای توقف روند ترک کردن فرد خودشیفته از سمت او خواهید بود. 

به زودی صدای ناله‌های التماس بلند می‌شود و گفته‌ها و قول‌های جدیدی همچون: تغییر خواهم کرد… دیگر این‌گونه نخواهد بود، شنیده می‌شود. فرد خودشیفته دست به هر تلاشی برای منصرف کردن و ماندن شما خواهد زد، به‌همین‌جهت لازم است تا شما نیز برای این رفتارها نیز آماده باشید و پاسخ‌های لازم را تمرین کرده باشید. برای تمرین این جواب‌ها از یک دوست صمیمی یا عضوی از خانواده کمک بگیرید.

التماس فرد خودشیفته شما را در قطع رابطه سست نکند
با التماس‌های فرد خودشیفته از ترک کردن او منصرف نشوید

البته گاهی کار اصرار فرد خودشیفته بالا می‌گیرد که بهترین جواب ترک کردن محل است. بهتر است در این راه از همراهی دوست یا عضوی از خانواده تا زمان رسیدن به خانه جدید خود بهره ببرید. این همراهی به شما کمک می‌کند تا واقعا  بدون نگرانی  از تعقیب و مزاحمت فرد خودشیفته به محل جدید خود نقل مکان کنید.

غم و اندوه را در ترک کردن فرد خودشیفته بپذیرید

غم و اندوه بخش تفکیک‌‌ناپذیر هر جدایی است؛ پس با آن مقابله نکنید. این مهم نیست که رابطه شما چقدر شکننده و دردآور بوده تا جایی که به رابطه‌ها مربوط است هر گسستی می‌تواند اندوه را به همراه داشته باشد؛ بنابراین برای فروکش کردن این اندوه از هر طریقی ممکن دریغ نکنید. شاید حتی بهتر باشد با کمی مطالعه بیشتر بدانید که افسردگی چیست؟ و انواع آن کدام است؟

غم و اندوه را در قطع رابطه با فرد خودشیفته بپذیرید
اندوه قطع رابطه با فرد خودشیفته

نگران اشک‌های بی‌اختیار خود نباشید و حتی اگر دوست دارید با صدای بلند گریه کنید. اگر دوست دارید به آهنگ‌های غمگین گوش دهید یا درباره احساس خود چیزی بنویسید یا حتی نقاشی کنید.

این دوران سوگواری برای ترک کردن شخص خودشیفته می‌تواند تا چند هفته طول بکشد پس صبور باشید و به خودتان زمان لازم را بدهید.

ترک کردن شخص خودشیفته و پایانی برای همیشه

بعد از ترک کردن شخص خودشیفته از هرگونه‌ برقرار ارتباط دوباره با او خودداری کنید. همچنین تمام ارتباط سابق خود را با او قطع کنید. گفتگوی بیشتر با آنها تنها فرصتی است برای سست کردن شما و شکستن روند ترک کردن شخص خودشیفته است.

بنابراین با آنها تماس نگیرید، هیچ پیامی، نه به‌صورت کتبی و نه به‌صورت آنلاین برای شوهر خودشیفته نفرستید و صحبت کردن با آن‌ها را در هیچ مکانی نپذیرید. 

در این راه فناوری نیز می‌تواند همراه شما شود؛ پس با نصب اپلیکشن‌های رد تماس یا تنظیم پیام‌ها  شریک سابقتان برای رفتن به سبد اسپم ایمیل‌ها از حریم خود محافظت کنید. در رسانه‌های اجتماعی نیز راه هر گونه ارتباط با آنها را با خود مسدود کنید.

ترک کردن شخص خودشیفته و پایانی برای همیشه
قطع ارتباط همیشگی با فرد خودشیفته

البته گاهی نیز وجود یک فرزند در رابطه‌ زناشویی باعث می‌شود که راه‌های ارتباط کاملاً مسدود نشوند. در این‌صورت ارتباط را در حد لازم و کافی برای همدردی و همراهی با فرزندان نگاه دارید و در استفاده از وسایل ارتباطی مدیریت سخت‌گیرانه داشته باشید.

 در واقع برای این نوع ارتباط  نیاز به تمرین‌ها و ممارست‌ها بیشتری برای حفظ و دوام پروسه ترک کردن شخص خودشیفته و خود‌پسند دارید که با شرکت در جلسات مشاوره روانشناس خبره به قدرت و مهارت لازم دست پیدا خواهید کرد.

منبع: WikiHow

در انتخاب تراپیست مناسب مشکل دارید؟

ما در اینجا هستیم تا به شما در انتخاب بهترین تراپیست کمک کنیم.

12 دیدگاه دربارهٔ «چگونه ترک کردن شخص خودشیفته را آسان کنیم؟»

  1. واقعا زندگی کردن با آدمهای خودشیفته بردگی هست ،من بعد ۱۹ سال بردگی دوسال هست خودمو آزاد کردم ،الن فکر میکنم چطوری من توی اون سالها تحمل کردم ،خدا نجات بده

    1. آره سخته. سعی کنید با یک روانشناس برای ترمیم آسیب هاتون کار کنید و یا در کلاسهای گروهی عزت نفس شرکت کنید. عزت نف و اعتماد به نفس در این روابط آسیب می بیند.

  2. یعنی اصلا وقت تلف نکنید فوق العاده بی احساس هستند و از هیچ کار اشتباه شون پشیمان نمیشن طرف مقابل را تا جنون میبرن هیچی براشون اهمیت نداره فقط خودشون نهم هستند

  3. زندگی کردن با فرد خود شیفته یعنی مرگ تدریجی و هر روز درد کشیدن و عمر تلف کردن

    1. خیانت تو رابطه خودشیفته ها صد درصد هستش زیرکانه خیانت می‌کنند بی رحم هستند

  4. شوهر خودشیفته عین خوردن زهر در هر روز و شب کامتون رو تلخ میکنه و من بااینکه زیبایی خاصی داشتم و بهم میگفتن شبیه اروپایی هایی، شوهر خودشیفتم اونقدر منو تحقیر کرد تا من اعتماد بنفسمو از دست بدم ولی خدا کمکم کرد و سه ماهه جدا شدم و ازتون میخام قبله ازدواج حتما تست میلون شخصیت بدید و با افراد اختلال دار زندگیتونو تباه نکنید

    1. سلام. مشاوره پیش از ازدواج ضروری است. همیشه در تست مشخص نمیشه و ارزیابی بالینی نیاز است. حتما توی کلاسهای گروهی عزت نفسمون شرکت کنید تا آسیی که خوردید ترمیم شود.

  5. اقای دکتر ممنون از شما بابت کمکی که کردید. داشتن شوهر خودشیفته، فاجعه هست.

      1. سلام. با یک روانشناس مشورت کنید براتون شیوه های رفتاری درست رو در این خصوص بگن. دکتر شیرانی در این خصوص عالی هستند. 77804754

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا