به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.

ازدواج با مرد مطلقه

چگونه ازدواج با مرد مطلقه داشته باشیم؟

فکر ازدواج با مرد مطلقه شما را به حالت دفاعی می برد، و به دنبال این هستید که در این رابطه از خود محافظت کنید، برای محافظت از خود قبل از ازدواج باید جواب یکسری پرسش ها را به خودتان بدهید.

این سوالات در سه بخش عمده طراحی شده است، در ادامه به آنها می پردازیم. جواب دادن صریح به این سوالات، و ارزیابی کلی آنان می تواند، از شما در ازدواج با مرد مطلقه محافظت کند. در نظر داشته باشید این مدل ازدواج مانند سایر ازدواجها سختی ها و شادیهای خاص خود را دارد.

بخش 1 – ارزیابی کنید ، آیا مرد مطلقه آماده ازدواج است؟

1-1) یک قرار ملاقات با او ترتیب دهید

قرار ملاقات با مرد مطلقه
چگونگی قرار ملاقات با مرد مطلقه برای ازدواج

ذهن خود را از معانی منفی طلاق خالی کنید. کلمه “طلاق” بار منفی سنگینی دارد، به ویژه در قرار ملاقات اول، شما میتوانید با خود فکر کنید، چرا او طلاق داده است؟ آیا او یک متقلب است؟ آیا او یک مرد رند است؟ آیا بد دهن است؟ آیا خشن است؟ و…

  • از تصویر پردازی یک مرد شرور در ذهن خود پرهیز کنید. به خود یادآوری کنید که ازدواج یک مرحله از زندگی در بزرگسالی است و طلاق آن مرحله را قطع میکند. بعضی اوقات دلایل طلاق بسیار دراماتیک است.
  • همسر سابقش را به یک تبهکار تبدیل نکنید. مردم به دلایل ساده ای مانند : مثل گذشته سازگار نیستند، یا اینکه عشقشان را از دست داده اند، طلاق می دهند. رابطه گذشته او را قضاوت نکنید ، فقط فرصت و مزیت شک کردن به آن را بدهید. چون حقیقت سه وجه دارد ، وجه مرد مطلقه، وجه همسر سابقه اش، و احتمالا وجه حقیقت.

1-2) قبول کنید او چمدانی دارد

هر کس درگیر رابطه ای جدی شده باشد، چمدانی دارد. مرد ی که یکبار ازدواج کرده است و مطلقه شده است، چمدان بزرگتری نسبت به مردی دارد که هرگز ازدواج نکرده است.

  • چمدان او ممکن است شامل : مسائل مالی از ازدواج قبلی اش باشد، مثل پرداخت اقساط مهریه، یا نفقه فرزندان. مسائل مربوط به اعتماد بالقوه ، مسائل مربوط به فرزندانش از ازدواج قبلیش.
  • بدانید در راهی که می روید آن چمدان را باید بپذیرید. همچنین باید به بازیهای که ممکن است پیش بیاید خوش آمد بگویید و مدام آنها را سبک و سنگین کنید.

1-3) رابطه را کنترل کنید و به آرامی پیش بروید

سرعت رابطه به این بستگی دارد که طلاق چقدر قبل تر اتفاق افتاده است، وضعیت روحی او چطور بهبود یافته است.

 

کنترل رابطه با مرد مطلقه برای ازدواج
روش کنترل رابطه با مرد مطلقه
  • برای گفتن “عاشقت هستم” عجله نکنید، اجازه دهید رابطه روز به روز پیش برود.
  • مراقب مرد مطلقه باشید، بعد از پایان طلاق آنها سریعا به یک رابطه جدید شیرجه میزنند، شما نمی خواهید یک دختری باشید که پس فرستاده میشود ، باشید.

در مقاله نکات مهم در ازدواج موفق که باید بدانید، دستورالعمل های مهمی در خصوص کنترل رابطه وجود دارد. می توانید با مطالعه این مقاله، مطالب کاربردی در خصوص نحوه ادامه رابطه به دست آورید.

1-4) توجه کنید آیا حرفهایش با اعمالش مطابقت دارد؟

وقتی او می گوید آماده است، دقت کنید اعمال و گفتارش مثل آمادگی شماست؟ برای ازدواج با مرد مطلقه بیشتر باید به این مسئله دقت کنید.

  • آیا او می داند چه میخواهد ؟ آیا او پذیرفته است که مجرد است؟ آیا و نسبت به قبلترش بد دهن شده است؟ آیا در حالت مجردی خوشحال و موفق است؟
  • آیا او مهارت ارتباط و آشنا شدن را دارد؟ او باید بتواند مرزهای عاطفی و چشمی را حفظ کند، و از چیزهایی که دیگر به او تعلق ندارد دور شود.
  • او باید در برقراری یک ارتباط واقعی و قاطع راحت باشد. صمیمت و نزدیک خودش را با شما حفظ کند. آزادنه عشق بدهد و بگیرید.

1-5) با همسر آینده خود در مورد مشکلاتی که احتمالا خواهید داشت، صریحا و صادقانه صحبت کنید

مطمئن شوید که مرد مطلقه از احساسات ازدواج قبلی خود فارغ شده باشد. و نسبت به شما متعهد است. احساسات می تواند شامل: غم و اندوه، مقصر دانستن خود، احساس منفی نسبت به خود داشتن در مورد طلاقش باشد.

 

صحبت صادقانه با مرد مطلقه درباره مشکلات احتمالی
صحبت با مرد مطلقه درباره مشکلات آینده
  • در مورد ازدواج قبلی اش چه چیزهای دوست داشته است. درمورد شباهت های این رابطه و ازدواج قبلی اش صحبت کنید، خود را به چیزی شبیه نکنید که نیستید.
  • در مورد چیزهای که باعث ازدواج اشتباه آن دو شده است، با ذهن باز برخورد کنید، ممکن است همان اشتباهات هم در رابطه شما باشد یا شکل بگیرد.

1-6) صبور باشید

قبل از ازدواج کردن شانس داشتن یک رابطه سالم قبل از ازدواج را از بین نبرید، ممکن است او برای ازدواج مجدد دودل باشد.

  • بخاطر داشته باشید که عدم تمایل وی برای اینکه دوباره ازدواج کند، یا خیلی سریع ازدواج کند، بازتابی از احساسات او نسبت به شما نیست. برای پیشترفت رابطه خود یک بازه زمانی ایجاد کنید، یک سال، دو سال حتی سه سال به وی زمان دهید. آیا برای رسیدن به شما تلاشی میکند.
  • به عزت نفس خود احترام بگذارید، برای داشتن یک شریک زندگی نیازهای خود را قربانی نکنید.

در مقاله چطور یک مرد مناسب برای ازدواج انتخاب کنیم؟ به تفصیل در این مورد بحث شده است. توصیه میشود، در ادامه این مقاله را نیز بخوانید.

بخش 2 : آماده شدن برای مراسم عروسی با مرد مطلقه

2-1) انتظارات خود را برای روز عروسی تنظیم کنید.

ازدواج بار دوم متفاوت است، به ویژه وقتی بچه ها درگیر هستند. احساسات واقع بینانه به شما کمک میکند، بدون اینکه احساس ناامیدی کنید، از عروسی لذت ببرید. در نظر داشته باشید ازدواج با مرد مطلقه یعنی : او یکبار تجربه مراسم عروسی را داشته است.

  • در این مورد واقع بین باشید که همسر شما نسبت به ازدواج اول تغییر کرده است. قبل از عقد محضری از رابطه خود به دقت مراقبت کنید.
  • تعیین کنید که احساسات شما نسبت به مراسم عروسی چگونه است، (اگر این ازدواج ، ازدواج اول شماست) ، آیا از اینکه در مراسم عروسی شما بچه ها در صندلی عقب ماشین بنشینند، اذیت میشود ؟ اگر این موارد شما را آزرده میکند، رفتن به ماه عسل مناسب تر است.

2-2) اگر فرزندی دارید در مورد عروسی آینده خود و مفاهیم خانواده با او صحبت کنید

 

روش صحبت با فرزند در مورد ازدواج مجدد و خانواده
چطور با فرزند در مورد ازدواج مجدد و خانواده جدید صحبت کنیم؟
  • در مورد نقش ناپدری با او بحث کنید، در مورد نقش اعضا خانواده صحبت کنید. از مشاوره خانواده دریغ نکنید.
  • از فرزند یا فرزندان خود به عنوان بخشی از مراسم عروسی استفاده کنید. این عمل میتوانی یک خاطه خوب برای فرزندان شما به وجود بیاورد.

2-3) مشخص کنید در مورد فرزندان همسر خود چه احساسی دارید.

خیلی از اشخاص “اختلافات غیرقابل مقایسه” را دلیل اصلی طلاق خود میدانند، یک بخش مهم آن اختلافات فرزندان ازدواج قبلی است.

  • به خودتان فرصت دهید و نسبت به آنجه می خواهید انجام دهید فکر کنید. به نقش که با فرزندان همسرتان در دوران نامزدی، ایفا کرده اید فکر کنید. در آن زمان بچه ها در مورد مادرشان به شما چه گفته اند؟
  • آیا بچه ها را دوست دارید؟ فرزندان خودت هم با شما زندگی میکنند ؟ آیا آنها را تقریبا به یک اندازه دوست دارید؟

2-4) شرایط ضمن عقد برای خود در نظر بگیرید

این شرایط ممکن است شامل حق طلاق، حق کفالت فرزندان، حق انتخاب بچه دار شدن یا هر چیز دیگری باشد.

بخش 3 : با فرزندان و همسر سابق ، شوهرتان رابطه برقرار کنید

3-1) نوع رابطه ای که با فرزندان و همسر سابق شوهرتان می خواهید داشته باشید را تجسم کنید

بچه ها را در بالاترین اولویت قرار دهید، هدفی انتخاب کنید که با آنها همسو باشد.

  • اشخاص به طور طبیعی دوست دارند که با هم همراه باشند. خود را تصور کند که با آنها همراه هستید، به عنوان کسی که می خواهد ازدواج کند، این وظیفه شماست مثل مادر خودشان از آنها مراقبت کنید.
  • اگر در خود حسادت، خشم، زود رنجی احساس میکند، با فرزندان سابق او هم این را خواهید داشت.

3-2) همسر سابق او را برای نوشیدن یک چایی بیرون ببرید

با او ساعتی وقت بگذرانید، با این عنوان که عاشق بچه ها هستید نقش او را در زندگی تحسین کنید.

 

قرار ملاقات با همسر سابق مرد مطلقه
چگونه با همسر سابق یک مرد مطلقه ملاقات کنیم؟
  • لازم نیست مثل بهترین دوست باشید، اما معرفی و ارائه گزارشی از خود و چیزهایی که مربوط به شماست می تواند به بهبود رابطه کمک کند.
  • زمینه های مشترک پیدا کنید، مثل دوست داشتن فرزندان و ادامه مکالمه خود را به آن پیوند دهید.

3-3) قبول کنید بچه ها مادر دارند

این کار می تواند به احساست شما کمک کند، و نقش مادر بیولوژیکی آنها را بپذیرید. در نظر داشته باشید ازدواج با مرد مطلقه به این معنی نیست که همسر سابق اش فوت کرده است.

  • نقشی را ایجاد کنید که تعارضی بین شما و همسر سابق شوهرتان به وجود نیاورد. این کار از اضطراب بچه ها جلوگیری میکند.

3-4) در چیزی که در آن خوب هستید به آن بچسبید

این عمل میتواند روابط بین شما و همسر سابق شوهرتان را آسانتر کند. قبول کنید اختلافات شما با همسرتان ربطی به مطلقه شدن آن و ازدواج سابقش ندارد.

  • اگر شما آدم وقت شناسی هستید می توانید بچه ها را به کلاسها یا مدارسشان ببرید. اگر سلیقه بچه ها به سلیقه شما نزدیک است آنها را برای خرید لباس به بازار ببرید.
  • از اینکه انگشت اتهام را به سمت همسر سابق شوهرتان نشانه بروید، جدا خودداری کنید.

اگر این نوشته برا شما مناسب بود توصیه می شود که این ویدئو را نگاه کنید.

 

منبع :

https://www.wikihow.com/Decide-If-You-Should-Get-Married

اسکرول به بالا