نکات مهم در ازدواج موفق که باید بدانید

ازدواج یکی از بزرگترین تصمیماتی است که شخص باید در زندگی خود بگیرد. نکات مهم در ازدواج موفق شاید خیلی زیاد باشد، اما بعضی از آنها خیلی مهمتر هستند، که در اینجا سعی شده است به صورت دسته بندی شده در سه بخش عنوان شود. اولین نکته مهم در ازدواج موفق این است که شما نباید ازدواج کنید، مگر اینکه مطمئن شوید شریک مناسبی برای زندگی انتخاب کرده اید.

ازدواج باید بین دو شخص شکل بگیرید، که دارای اهداف و ارزشهای مشترکی هستند، کارها و ارزیابی های قبل از ازدواج انجام میدهید، شانس داشتن یک ازدواج موفق را افزایش می دهد.

بخش 1: در مورد چیزهای مهم بحث کنید

1-1 مشخص کنید شما و نامزدتان فرزند می خواهید

اگر شریک زندگی شما بچه می خواهد، شما می بایست آماده بچه دار شدن باشید. علاوه براین در مورد تعداد فرزندان هم بحث کنید، شما باید در مورد بقیه مسائل که با بچه دار شدن پیش می آید صحبت کنید.

  • چگونه فرزندان خود را تربیت کنید؟

  • در کدام از مرحله از زندگی بچه دار خواهید شد؟

  • آیا لقاح مصنوعی یک گزینه است؟

  • وظایف بچه دار شدن را چگونه تقسیم خواهید کرد؟ (خانه داری، نظافت فرزند و ….)

  • آیا علاقه به داشتن پرستار بچه هستید؟

1-2 در مورد مسائل مالی بحث کنید

یکی از نکات مهم در ازدواج موفق مسائل مالی است. بسیار مهم است، قبل از ازدواج در مورد پول صحبت کنید. نه تنها باید وضعیت مالی فعلی نامزد خود را بدانید، بلکه باید نگرش او را نسبت به پول را هم بدانید. اگر شما و نامزدتان در یک فضا نیستید. شما باید برنامه ای طرح ریزی کنید که در یک فضا قرار بگیرید.

حل اختلافات مالی در ازدواج
چگونگی حل اختلافات مالی برای داشتن زندگی بهتر

سوالات زیر می تواند به شما کمک کند

  • آیا شما یا نامزدتان بدهی بانکی دارید؟

  • آیا شما یا نامزدتان ضامن بانکی کسی شده اید؟

  • آیا تا بحال ورشکستگی داشته اید؟

  • آیا تمام پول خود را در یک حساب مشترک قرار می دهید؟ یا حسابهای مجزا خواهید داشت؟

  • چه کسی مدیریت پول را به عهده خواهد داشت؟ شما، نامزدتان یا هردو؟

  • درآمد فعلی شما چقدر است؟

  • عادت پس انداز شما چطور است؟

  • آیا برای بازنشستگی برنامه ریزی کرده اید؟

1-3 در مورد زندگی جنسی خود صحبت کنید

روابط جنسی یک بخش مهم در ازدواج است. انتظارات جنسی خود را از ازدواج مطرح کنید و مورد بحث قرار دهید. هرچند وقت یکبار دوست دارید که روابط زناشویی داشته باشید؟ (روزانه ، هفتگی یا غیره) . از نکات مهم در ازدواج موفق روابط جنسی است که متاسفانه در بیشتر اوقات بخاطر شرم و حیا طرفین قبل از ازدواج به راحتی از روی آن رد میشوند، و هیچگاه تا بعد از ازدواج مطرح نمی شود.

زندگی جنسی و ازدواج موفق
نقش کلیدی زندگی جنسی در ازدواج موفق

اگر یکی از طرفین مجامعت نخواهد، چه خواهید کرد؟ چگونه می توانید در دراز مدت تعارضات را کنترل کنید؟

  • شما و نامزدتان در طول این مکالمه باید صادق و راستگو باشید. اگر شما و نامزدتان به تنهایی نمی توانید این بحث را ادامه دهید، مشاور به شما می تواند کمک کند.
  • اگر میل جنسی یک از طرفین به شدت کاهش یا افزایش یابد چه خواهید کرد؟

1-4 با خانواده نامزد خود آشنا شوید

شما وقتی با خانواده نامزد خود وقت میگذرانید، چیزهای خیلی زیادی در مورد نامزد خود بدست خواهید آورد. رفتارهای مثبت و منفی تمایل دارند، خود را تکرار کنند. بعد از ازدواج، خانواده نامزدتان خانواده شما خواهند شد.

  • به عنوان مثال، اگر خانواده نامزد شما هنگام بحث کردن، فریاد می زنند. احتمالا نامزد شما هم هنگام بحث کردن یک طلبکار است.

  • اگر خانواده نامزدتان هرگز با هم شام یا ناهار نمی خورند، اما برای خانواده شما مهم است که شام یا نهار با هم باشند. احتمالا نامزد شما نخواهد فهمید که چرا زمان غذا خوردن باید با هم باشید.

  • بر روی الگوهای رفتاری ناقص می توان کار کرد، اما بهتر است از ابتدا بدانید وارد چه کاری می شوید.

1-5 در مورد جایگاه مذهب در زندگی خودتان صحبت کنید

مذهب عمیق ترین و شخصی ترین مسئله یک انسان است. نامزد شما ممکن است هم مذهب شما باشد، یا مذهب متفاوتی داشته باشد، یا نسبت به انجام فرائض دینی به یک اندازه دقت نداشته باشید. اگر اختلاف مذهب با نامزد خود دارید بهتر است با یک مشاور مذهبی صحبت کنید.

  • در مورد مناسک مذهبی و شرکت کردن در آنها صحبت کنید.

  • آیا انتظار دارید با هم به زیارت بروید؟ قصد دارید فرزندان خود را از لحاظ مذهبی چطور تربیت کنید؟

  • اگر مذهب نامزدتان با شما متفاوت است، قبل از ازدواج درباره مذهبش اطلاعاتی بدست بیاورید، و با روحانیان آن مذهب ملاقات کنید.

1-6 تعیین کنید که ارزشهای مشترک داشته باشید

ما اغلب می شنویم آدمهای متضاد جذب هم میشوند، اما بیشترین موفقیت با کسانی است که اشتراکات بیشتری دارند. نامزد شما بهتر است سرگرمی ها ، علاقمندی ها و شخصیت نزدیک به شما داشته باشد، اما نامزد شما باید در مورد مسائل مثل تربیت فرزندان، کار، پول ، مذهب و مسائل چنین دیدگاه مشابه شما داشته باشد.

ارزش های مشترک در روابط مشترک
نقش ارزش های مشترک در زندگی
  • اگر شما با نامزدتان ارزش های مشترک ندارید، احتمالا شما ازدواج مشکلی خواهید داشت و پر از جر و بحث.
  • برای مثال اگر یکی از شما صرفه جو باشد و دیگری ولخرج، ولخرج وقتی برای خرید بیرون میرود، کلی خرید می کند، بدون اینکه چیزی به همسرش بگوید. سر این مسئله بحث می افتد، این بحث در حقیقت از تفاوت نگرش نسبت به پول وجود می آید.

بخش 2: رابطه خود را ارزیابی کنید

2-1 مشخص کنید، با نامزدتان در اختلافات چکار می کنید؟

تعارضات بخشی طبیعی در ازدواج موفق است و نشان دهنده رابطه سالم است. شما و نامزدتان مدام در یک وضعیت نیستید. نحوه بازخورد شما با تعارضات از جمله نکاتی است که مشخص میکند یک رابطه سالم است یا خیر. اگر شما و نامزدتان در تعارضات با هم بصورت عادلانه برخورد نمی کنید، احتمالا در راهی که میروید دچار مشکلات اساسی هستید. از دیگر نکات مهم در ازدواج موفق، مهارت حل تعارضات است.

 

حل اختلافات در رابطه زوجین
حل اختلافات برای ازدواج موفق
  • فریاد زدن، توهین کردن، انتقاد کردن به طرف مقابل، پرخاشگری کردن و همه رفتارهای از این دست، برای رابطه شما خوب نیست.
  • گوش دادن فعال، با آرامش در مورد مسئله حرف زدن و مثبت بودن در طول بحث کردن، روش های سازنده در تعارضات بین شما و نامزدتان است.

  • به عنوان مثال اگر شما در مورد جمع کردن ظروف با هم اختلاف نظر دارید، روش ناجوانمردانه این است که طرف مقابل را به تنبل بودن، بی مصرف بودن و صفاتی مثل این متهم کنید. و روش جوانمردانه به اینطور است که به صورت فعال به دنبال برنامه و راه حلهای باشید، برای مرتب کردن و برنامه ریزی و تشریک کردن وظایف بیرون و داخل خانه.

2-2 به این فکر کنید چقدر به یکدیگر مطمئن هستید؟

نکات مهمی که باید سعی کنید آن را بفهمید این است، نامزد شما در بالا و پایین زندگی چه نشانه های از خود نشان می دهد یا داده است. شما هم باید تغییرات احتمالی زندگی همسر خود کنار بیایید.

  • آیا نامزد شما در تنگناهای زندگی از شما حمایت کرده است؟ (مثل مرگ یک از اعضای نزدیک اقوام، مسائل پزشکی، کار و دانشگاه و امثال و ذالک)

  • آیا میدانید چطور نامزد خود را تشویق یا حمایت کنید؟ یا برعکس؟

  • اگر در رابطه شما چنین شرایط رخ نداده است، سعی کنید با قیاس مسائل کوچکتر تصور کنید طرف مقابل در یک فاجعه چطور رفتار میکند.

2-3 شما و نامزدتان چقدر در برقرار کردن ارتباط خوب هستید؟

ارتباط موثر برای موفقیت در روابط حیاتی است. شما باید برای ابراز احساسات، خواسته ها و نیازهای خود با نامزدتان راحت باشید. او باید به شما گوش دهد و نقطه نظرهای شما توجه کند. شما باید خیلی با هم شاد باشید و همچنین مکالمات خیلی سختی هم با یکدیگر داشته باشید.

ارتباط خوب با نامزد برای ازدواج موفق
چگونه ارتباط خوبی با نامزدم داشته باشم؟

2-4 تعیین کنید آیا زمان مناسبی است یا خیر؟

ازدواج بهترین رویداد زندگی است، اگر هر دو شما آماده باشید. هر دو طرف باید آمده باشند و تصمیم به ازدواج داشته باشند. آنها باید تصمیم به این کار گرفته باشند. فاکتورهای مثل بارداری غیرمترقبه، فشار خانواده، احساس خطر از جانب رقیب، احتمالا باعث میشود که شما برای ازدواج عجله کنید. هرچند اینها دلایل مناسبی برای ازدواج نیست.

  • زمانبندی همه چیز است. شما می توانید با یک شخص خوب در یک زمان بد ازدواج کنید.

  • بهتر است منتظر بمانید تا عجله کنید.

2-5 ببینید چرا می خواهید ازدواج کنید؟

هیچگاه قبل از آماده شدن برا ازدواج خودتان و نامزدتان را تحت فشار برا ازدواج قرار ندهید. به خودتان پاسخ این سوال را بدهید، چرا می خواهم با این شخص ازدواج کنم؟ آیا همه دوستانت متاهل هستند و احساس می کنید عقب هستید؟ آیا مدت طولانی با نامزد بوده اید و احساس میکنید ازدواج مرحله بعدی است؟ آیا والدین و اقوام مدام از شما سوال میکنند، چه زمانی ازدواج میکنید؟ برای داشتن ازدواج موفق به این سوالات با دقت جواب دهید و نکات را از قلم نیندازید.

  • تمام دلایلی که می خواهید در حال حاضر ازدواج کنید را یادداشت کنید. ممکن است قانع شوید، آماده ازدواج هستید، یا نمی خواهید ازدواج کنید، یا ممکن است به این نتیجه برسید می خواهید ازدواج کنید، اما الان نه.

  • شما باید ازدواج کنید چرا که شخص مناسبی را انتخاب کردید. و الان بهترین زمان است. اگر به این نتیجه رسیدید باید آماده باشید که خود را کاملا متعهد به ازدواج کنید.

  • اگر به این نتیجه رسیدید که بیشتر دلایل شما برای ازدواج عوامل خارجی است، احتمالا ازدواج شما بهترین انتخاب نیست.

سوالات بیشتر در این زمینه که مناسب خانم ها باشد، را می توانید در مقاله چطور یک مرد مناسب برای ازدواج انتخاب کنیم؟ مطالعه کنید.

بخش 3: شانس های خود را در نکات زیر برای داشتن ازدواج موفق افزایش دهید

3-1 با بهترین دوستت ازدواج کن

افراد متاهل معمولا رضایت بیشتری در زندگی دارند و شادتر هستند. اگر همسرتان بهترین دوست شما باشد، تاثیر بسزایی در رضایت و شادی شما در زندگی دارد. دوستی باید اساس یک ازدواج باشد تا موفق باشد.

افزایش شانس ازدواج موفق
نحوه افزایش شانس ازدواج موفق
  • آیا شما و نامزدتان بهترین دوست یکدیگر هستید؟
  • یک دوست خوب، قابل اعتماد، وفادار، طرفدار و شما را بخاطر آنچه که هستید می پذیرد. شما می توانید در کنار همسرتان بدون ترس از قضاوت شدن قرار بگیرید؟

3-2 صبر کنید حداقل به سن 20 سال برسید

یکی دیگر از نکات مهم در ازدواج موفق سن است، اگر سن شما کمتر از 20 سال است، بهتر است صبر کنید تا به این سن برسید و سپس ازدواج کنید، سن بالاتر، شما را خردمندتر و صبورتر می کند، این دانش شما را در ازدواج موفق تر میکند.

3-3 قبل از ازدواج با مسائل برخورد کنید

همان موضوعاتی که شما و همسرتان قبل از ازدواج دارید، بعد از ازدواج هم ادامه دارد. ازدواج حلال مشکلات نیست. شما و نامزدتان قبل از ازدواج باید نقاط ضعف و قوت خود را یادداشت کنید و روی آنها بحث کنید.

  • اگر مسئله ای دارید که حل نشده است، بهترین دلیلی است که ازدواج خود را به تاخیر بیندازید.

صحبت کردن با مشاوره قبل از ازدواج منبع عالی برای جلوگیری از خیلی اختلافات خواهد بود، اما اگر به هر دلیلی امکان مشاوره مستقیم را ندارید. ویدئو صفرتا صد ازدواج موفق را حتما نگاه کنید.

منبع :

https://www.wikihow.com/Decide-If-You-Should-Get-Married

در انتخاب تراپیست مناسب مشکل دارید؟

ما در اینجا هستیم تا به شما در انتخاب بهترین تراپیست کمک کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا