زندگی‌نامه و بیوگرافی آنا کورنل | Ann Weiser Cornell

آنا کورنل مربی روانشناسی و نویسنده هم عصر ما و البته متخصص در تمرکز و توسعه سیستم روان درمانی و تکنیک‌های تمرکز در روابط داخلی است. این تکنیک‌ها کمک می‌کند تا افراد فرصت‌های جدیدی برای بهبود احساسات و دریافت انرژی مثبت و البته بینشی انگیزشی برای پیشرفت در زندگی فردی پیدا کنند.

زندگی‌نامه و بیوگرافی آنا کورنل

آنا وایزر کورنل در اکتبر ۱۹۴۹ در شیکاگو به دنیا آمد. او در یک خانواده دانشمند متولد شد و علاوه بر موفقیت‌های  چشمگیر آنا در درمان‌های روانشناسی برادرش نیز مارک وایزر موفق به توسعه مفهوم رایانش فراگیر شد که می‌تواند خالق دنیایی باشد که هر فرد در آن واحد به چند رایانه دسترسی داشته باشد. همسر آنا کورنل نیز جوزف مک براید است که به نویسندگی و ساخت فیلم تاریخی مشغول است.

آنا کورنل در سال ۱۹۷۲ به تحصیل رشته زبانشناسی در دانشگاه شیکاگو مشغول شد و هنوز دانشجو تحصیلات تکمیلی بود که با یوجین گندلین آشنا شد که به توسعه روش درمانی تمرکز مشغول بود. روند درمانی تمرکز با تلاش‌های گندلین ابداع شده بود و برای استفاده در هر نوع شرایط درمانی مفید بود. تلاش شیوه درمان تمرکز برای شفاف شدن احساسات تجربه شده فرد، دستیابی به بینشی نو در مورد خود و الیته ایجاد انگیزه برای تغییر و بهبود بود.

آنا کورنل به مطالعات مشترکی با گندلین دست زد تا یوجین گندلین بهتر بتواند به توسعه نظریه‌های خود بپردازد و در این کار چنان شایستگی از خود نشان داد که با فرا رسیدن سال ۱۹۸۰ کورنل به‌عنوان یک تسهیل‌گر در کارگاه‌های گندلین مشغول به فعالیت شد. آنا به‌عنوان تسهیل‌گر وظیفه داشت به افراد کمک کند تا در جلسات روان‌درمانی و گفتگوها مشارکت بیشتری داشته باشند و با درک اهداف مشترک برای رسیدن به‌ آرزوهایشان برنامه‌ریزی کارآمدی را طراحی کنند. در همین زمان بود آنا کورنل که به تدریس تمرکز پرداخت و به‌تدریج سیستم درمانی تمرکز در روابط داخلی را ایجاد کرد.

آنا کورنل آنقدر توانمندی از خود نشان داد که به یک استاد تمرکز تمام وقت تبدیل شد و امروزه نیز به‌عنوان فردی پیشرو و نظریه‌پردازی مطرح در روند درمان تمرکز شناخته می‌شود.

آنا کورنل با چه دانشمندان و راونشناسانی همکاری می‌کرد؟

آنا کورنل از معروف‌ترین اساتید تمرکز به‌شمار می‌رود و با انتشار چندین کتاب و راهنما به بسیاری از بیماران کمک کرده تا بر تکنیک‌های تمرکز و تمرکز در روابط داخلی مسلط شوند، این کتاب‌ها با نام‌های قدرت تمرکز، پذیرش رادیکال همه چیز، تمرکز در درمان بالینی و تغییر ماهیت منتشر  شده است. کتاب‌های آنا پرفروش بوده و به چندین زبان نیز ترجمه شده است.

آنا کورنل Ann Weiser Cornell
آنا کورنل و باربارا مک‌گاوین خالقان نظریه نقشه گنج کشف روح

آنا کورنل با باربارا مک‌گاوین نیز همکاری داشت که در بازبنی کتاب‌ها به او کمک می‌کرد. آنها همکاری نزدیک برای خلق نظریه نقشه گنج کشف روح داشتند که  برای اضافه کردن تکنیک‌های تمرکز به رفع تعدادی از چالش‌ها مانند افسردگی، اعتیاد به مواد مخدر یا انواع دیگر مانند اعتیاد به قمار یا اعتیاد جنسی و… و همچنین رفع موانع برای تحقق آرمان‌های زندگی شخصی از راه تلاش و کوشش طراحی شده بود.

کورنل توانست برای مدتی نیز رئيس انجمن روان‌شناسان روان‌شناسی انسان‌گرایانه نیز باشد. این انجمن از طریق رویکردهای انسان‌گرایانه به خودآگاهی نگاه ویژه‌ای دارد و در جست‌وجوی یافتن معنایی برای زندگی است. از دانشمندان برجسته مکتب روان‌شناسی انسان‌گرایانه می‌توان به ویکتور فرانکل، آبراهام مزلو و کارل راجرز اشاره کرد. 

دیدگاه آنا کورنل درباره مفهوم تمرکز روابط داخلی چه بود؟

اگرچه آنا کورنل با مفهوم تمرکز در ابتدا توسط گندلین آشنا شد؛ ولی در ادامه تلاش‌های بسیار مفیدی برای گسترش تمرکز روابط داخلی انجام داد. تمرکز مدنظر گندلین با مفهوم حس درونی تعامل می‌کرد. یک حس یا شور در شخص که به آسانی قابل بیان و تشریح  به‌وسیله شیوه درمان شناختی رفتاری سنتی نیست. همان‌طور که فرد به سمت سلامتی تغییر احوال می‌دهد تمرکز به او کمک می‌کند تا به تجربه تغییر حس درونی برسد. این تغییر به بازشناسی و شفافیت ابعاد مختلف حس درونی منجر می‌شود که با تغییری به سمت تجربه مثبت عامل هماهنگی بیشتر جسم و ذهن می‌شود.

با گذشت زمان آنا کورنل با مفهوم ابداعی در محضر خود، به تمرکز روابط داخلی شکل داد و آن را دگرگون کرد. کورنل بیان می‌کرد، حضور نتیجه سکون یا آرامش، تعادل و وضعیت طبیعی نفس است.

یک درمانگر آموزش‌دیده و حرفه‌ای با سوژه خود با استفاده از حس راحتی، اعتبار و ایجاد اعتماد و حمایت از بخش‌های دیگر نفس یا به قول کورنل اجزای نفس، برای دستیابی به این وضعیت تعادل  تلاش می‌کند.

چرا تمرکز روابط داخلی به ابداع زبانی خاص یا زبان حضور نیاز داشت؟ 

تمرکز روابط داخلی  شامل زبانی خاص است. به‌طور مشخص، زبان حضور در تلاش است به بیان و شرح آنچه که فرد یا سوژه در طی درمان تجربه‌ می‌کند بپردازد. استفاده از این نوع زبان منجر می‌شود که سوژه بدون اجبار به درک هویت یک احساس، وجود آن را تصدیق کند. درمانگر به‌جای آنکه در جهت تعریف و شناسایی احساسات و همانند‌سازی آنها تلاش کند، سعی می‌کند تا سوژه بهتر و راحت‌تر احساسات خود را توصیف کند. 

تصور کنید، درمانگر عادی ممکن است در واکنش به سوژه بگوید: غم و اندوه شما محتاج توجه است؛ لیکن درمانگر تمرکز روابط داخلی بدون برچسب زدن بیان می‌کند: چیزی که در تو احساس غم تولید می‌کند، تمایل دارد که مورد توجه باشد و با حفظ همین فاصله ظریف بدون تحریک فرد برای دفاع، او را به تشریح بیشتر احساس رهنمون می‌کند.

البته درمانگر تمرکز روابط داخلی از پیشنهادات نیز به جای استفاده از سوالات مستقیم برای کشف احساس استقبال می‌کند در حقیقت یکی از اصول برجسته و اصلی تمرکز روابط داخلی پذیرش سوژه با آغوش باز و بدون قضاوت توسط درمانگر است.

goodtherapy

 

در انتخاب تراپیست مناسب مشکل دارید؟

ما در اینجا هستیم تا به شما در انتخاب بهترین تراپیست کمک کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا